شناسایی موانع در جهت های مختلف ( همه جانبه ) مویک ۲ پرو
برای اولین بار سنسور های تشخیص مانع در تمام جهات پرنده قرار گرفته اند تا امنیت بالایی را در هنگام پرواز حس کنید.
همانطور که اشاره کردیم سیستم FlightAutonomy در مویک ۲ ارتقا یافته است
و این کوادکوپتر حالا می تواند موانع موجود در تمام جهت ها را تشخیص دهد.
به عبارت دیگر، برای اولین بار در میان تمام محصولات پروازی شرکت DJI حسگر های شناسایی
و تشخیص موانع در تمام قسمت های کوادکوپتر نصب شده اند تا ایمنی بیشتری در طول پرواز حاصل شود.
سیستم FlightAutonomy تاحدودی ایمنی مورد نیاز را فراهم می کند و به هیچ وجه نمی تواند جایگزین قضاوت و تصمیم گیری کاربر در طول پرواز باشد .
بنابراین توصیه می کنیم حین عملیات به محیط پیرامون مویک ۲ و نوتیفیکیشن های ارسال شده توسط اپلیکیشن توجه داشته باشید تا از ایمنی پرواز مطمئن شوید .
جلو
به لطف سنسور های بصری دوگانه محدوده اندازه گیری دقیق حداکثر ۲۰ متر و محدوده تشخیص ۲۰ تا ۴۰ متر است ( ۳۳ درصد گسترده تر از مویک پرو ).
سنسور های بصری دوگانه همچنین می توانند موانع گوناگون موجود در مسیر را تشخیص دهند
و در طول پرواز با حداکثر سرعت ۵۰٫۴ کیلومتر بر ساعت به موقع دستور توقف را صادر کنند .
سیستم بصری دوگانه اجازه می دهد محدوده اندازه گیری دقیق حداکثر ۱۱ متر و محدوده شناسایی بین ۱۱ تا ۲۲ متر باشد.
سیستم حسگر مادون قرمز نیز دارای قابلیت اندازه گیری دقیق در محدوده حداکثر ۸ متر است .
کوادکوپتر به کمک این سنسور ها می تواند در ارتفاع ۵۰ متری پرواز شناور دقیق و بدون نقص ارائه دهد ،
و پس از بررسی سطح زمین فرودی کاملا ایمن داشته باشد .
لازم به ذکر است که اضافه شدن چراغ های کمکی کف ( Bottom Auxiliary Light ) نیز به عملکرد سنسور های پایینی در شرایط کم نور کمک می کند .
چپ و راست
سیستم بصری که در طرفین مویک ۲ تعبیه شده است می تواند موانع گوناگون را در طول پرواز با حداکثر سرعت ۲۸٫۸ کیلومتر در ساعت تشخیص دهد .
به این ترتیب می توان گفت این سنسور ایمنی پرواز را در هر دو حال پروازی ActiveTrack و Tripod modes افزایش می دهد .
عقب
سیستم بصری دوگانه دارای محدوده اندازه گیری دقیق با شعاع حداکثر ۱۶ متر است
و در طول پرواز هایی با حداکثر سرعت ۴۳٫۲ کیلومتر در ساعت به خوبی می تواند موانع گوناگون را شناسایی کرده و به موقع مویک ۲ را متوقف کند .
محدوده تشخیص این سنسور ها نیز بین ۱۶ تا ۳۲ متر تعریف می شود .
بالا
در قسمت بالایی بدنه مویک ۲ سیستم حسگر مادون قرمز وجود دارد که محدوده اندازه گیری دقیق آن به ۸ متر نیز می رسد .
APAS
در مویک ۲ کاربران می توانند در جهت های رو به جلو و رو به عقب پرواز کنند ، و به راحتی از برخورد با موانع روبرو و پشت سر سوژه اجتناب نمایند .
قابلیت APAS در این کوادکوپتر مسیری مناسب را مشخص می کند تا در طول پرواز به صورت کاملا خودکار از برخورد با این موانع جلوگیری شود .