شرکت آشیانه ققنوس ایرانیان | علیرضا نوروزی | آموزش ساخت پهپاد | پهپاد

آموزش، طراحی، ساخت، تعمیر و پشتیبانی انواع پرنده های بدون سرنشین (غیرنظامی) www.phoenix-air.ir

شرکت آشیانه ققنوس ایرانیان | علیرضا نوروزی | آموزش ساخت پهپاد | پهپاد

آموزش، طراحی، ساخت، تعمیر و پشتیبانی انواع پرنده های بدون سرنشین (غیرنظامی) www.phoenix-air.ir

راهنمای خرید کوادکوپتر حرفه ای

مقدمه

در مقاله راهنمای خرید کوادکوپتر حرفه ای قصد داریم تا با یک آموزش کامل شما را در تهیه هرچه بهتر یک کوادکوپتر حرفه ای راهنمایی نماییم .

پس تا آخر این مقاله با ما باشید  …

کوادکوپتر ها یکی از مهم ترین دسته بندی های رایج و پرطرفدار مولتی روتور ها می باشند 

که در طراحی آن ها از چهار عدد موتور بهره گرفته شده است .

کوادکوپتر ها از پرواز بسیار دقیق و استیبلی بهره مند هستند لذا طرفداران پرواز بی شک این گزینه را انتخاب می کنند .

به کمک ریموت کنترل می توانید پهپاد را تا برد رادیویی مجاز از خود دور کنید .

اگر کوادکوپتر ها به دوربین مجهز باشند در کنار پرواز می توانید عکس و فیلم هوایی نیز ذخیره کنید که اصطلاحا به این کار هلی شات گفته می شود .

در طراحی کوادکوپتر ها از چهار عدد موتور و چهار عدد ملخ بهره گرفته می شود

 و از طریق ارتباط بین رادیوکنترل و دستگاه می توانید آن را به پرواز در آورید .

امروزه از کوادکوپتر ها برای مصارف متعددی از جمله ساخت مستند ، 

ساخت تیزر ، ویدئوکلیپ ، پایش ، حراست و نگهبانی و … استفاده می شود .

امروزه برند های مختلفی در زمینه طراحی و تولید انواع و اقسام کوادکوپتر فعالیت دارند 

و شرکت های متعددی جهت فروش و ارائه این محصولات تاسیس شده اند .

طبقه بندی کوادکوپتر ها

خرید کوادکوپتر

کوادکوپتر ها را از جنبه های مختلف می توان به دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی کرد .

 یکی از مهم ترین تقسیم بندی های این محصولات پروازی بر اساس سایز و ابعاد است .

کوادکوپتر ها بر اساس ابعاد و سایز به سه گروه مختلف طبقه بندی می شوند .

 دسته اول مدل هایی هستند که دارای ابعاد کوچکی به اندازه ی کف دستتان می باشند به این گروه نانوکوادکوپتر می گویند .

دسته ی بعدی مدل هایی هستند که ابعادشان از نانوکوادکوپتر کمی بزرگتر و حداکثر تا سایز ۲۰×۲۰ سانتی متر می باشند .

مینی کوادکوپتر ها برای پرواز در محیط های داخلی و برای بازی بسیار مناسبند . 

بی شک این مدل ها می توانند دارای دوربین نیز باشند  x13  که یک مینی کوادکوپتر محسوب می شود .

 دسته بندی نهایی کوادکوپتر هایی با ابعاد استاندارد و از ۳۰×۳۰ سانتی متر به بالا هستند .

این مدل ها برای پرواز در محیط های غیرمسقف طراحی شده اند و بی شک می توانند دوربین های باکیفیتی را نیز با خود حمل کنند .

بسیاری از کاربران به دنبال این ابعاد و سایز استاندارد هستند و در خریدشان بی شک یک کوادکوپتر را انتخاب می کنند .

خرید کوادکوپتر

دسته بندی دیگری که می تواند مدل های مختلفی از کوادکوپتر ها را در خود جای دارد 

دسته بندی کوادکوپتر ها بر اساس دارا بودن دوربین است .

در اینجا با دو گروه مجزا مواجهیم . دسته اول کوادکوپتر هایی که فاقد دوربین هستند

 و می توانند برای شما فقط جنبه پروازی داشته باشند .

دسته دوم کوادکوپتر هایی هستند که دارای دوربین می باشند 

و در کنار پرواز لذت بخش می توانند برای شما عکاسی و فیلم برداری هوایی را نیز رقم بزنند .

 بی شک امروزه کواد کوپتر دوربین دار از محبوبیت بیشتری برخوردار است و مخاطبان و علاقه مندان می خواهند 

در کنار پرواز عکاسی و فیلم برداری هوایی را نیز داشته باشند.

البته دوربین های سوار بر کوادکوپتر ها نیز بر دو نوع است .

نوع اول دوربین هایی هستند که فاقد ارسال تصویر لحظه ای می باشند

 و فقط خروجی کار شما بر روی رم موجود بر روی آن ها ذخیره می شود و پس از اتمام پرواز باید به کمک رم ریدر خروجی را مشاهده کنید

 و نوع دوم دوربین های FPV هستند .

این دوربین ها دارای قابلیت ارسال تصویر لحظه ای می باشند 

و بر اساس W  IFI تصاویر را به صورت زنده بر روی تلفن همراه و یا مانیتو مخابره می کنند .

در این حالت شما می توانید بر روی سوژه ی مدنظرتان بیشتر تمرکز کنید و هرگونه خطا و یا اشتباهی را در لحظه تصحیح کنید .

دسته بندی دیگری که کوادکوپتر ها را به مدل های مختلف تقسیم بندی می کند

 و از اهمیت بالایی برخوردار است تقسیم بندی کوادکوپتر ها 

و مدل های پروازی به سه گروه کوادکوپتر های تفریحی سرگرمی ( هابی ) ، کوادکوپتر های نیمه حرفه ای و کوادکوپتر های حرفه ای است .

کوادکوپتر هابی

خرید کوادکوپتر

کوادکوپتر هابی و یا اسباب بازی به مدل هایی اطلاق می شود 

که دارای خصایص و ویژگی های چندان تخصصی و فنی نیستند . 

این مدل ها بیشتر برای بازی و تفریح و سرگرمی مورد استفاده قرار میگیرند .

 البته امروزه با پیشرفت دانش و تکنولوژی کوادکوپتر های هابی نیز به ویژگی های مجهز شده اند

 که پرواز را برای کاربران بسیار آسان کرده است .

 به عنوان مثال قابلیت حفظ ارتفاع خودکار و یا اتوتیکاف و لندینگ در کوادکوپتر های نسل جدید وجود دارد.

در این حالت کوادکوپتر با اکتفا بر قطب نمای موجود در خودش سعی در حفظ و ثبات ارتفاع می کند

 و کاربر با خیالی آسوده زمام را به دست می گیرد .

همچنین در تیکاف و لندینگ خودکار کاربر با فشردن یک دکمه از روی رادیوکنترل کاری می کند 

تا دستگاه از روی زمین بلند شود و پس از اتمام پرواز نیز با فشردن همان دکمه پرنده را بر روی زمین می نشاند .

این مدل ها معمولا دارای رنج قیمتی مناسبی هستند و می توانند برای هدیه دادن نیز انتخاب هیجان انگیزی باشند .

کوادکوپتر نیمه حرفه ای

خرید کوادکوپتر

دسته ی دوم در طبقه بندی مدل های پروازی کوادکوپتر های نیمه حرفه ای هستند .

این مدل ها دارای خصایصی از گروه اول یعنی کوادکوپتر های هابی و خصایصی از گروه سوم یعنی کوادکوپتر های حرفه ای هستند .

رنج قیمتی این مدل ها معمولا در سطح متوسطی است و برای شروع یک کار حرفه ای می توانند

 انتخاب مناسبی باشند . cx-20 از کمپانی چرسون یک کوادکوپتر نیمه حرفه ای است .

هلی شات های نیمه حرفه ای بی شک به ویژگی هایی از جمله gps ، قابلیت بازگشت به خانه ،

 دوربین با کیفیت fpv ، گیمبال دو و یا سه محوره ، مدت زمان پروازی طولانی و … مجهز هستند .

با این مدل ها نیز می توان پروازی بسیار باکیفیت را تجربه کرد .

 اما اگر به دنبال اجرای پروژه های تخصصی و حرفه ای هستید بهتر است به گروه بعدی رجوع کنید .

کوادکوپتر حرفه ای

خرید کوادکوپتر

دسته ی سوم یعنی کوادکوپتر های حرفه ای معمولا دارای رنج قیمتی بالایی هستند 

و تمامی خصایص و ویژگی های آن ها از طراحی ظاهری ، مغز پردازنده ، ویژگی ها و آپشن های پروازی تخصصی هستند

 . بهترین و اولین برند طراحی و تولید کوادکوپتر های حرفه ای در دنیا برند DJI می باشد .

در دهه های اخیر حضور بسیار پرقدرت و پر رنگ این برند در بازار جهانی همه را شگفت زده کرده است .

به کوادکوپتر های حرفه ای اصطلاحا هلی شات نیز گفته می شود . 

هلی شات های تخصصی DJI دارای ویژگی هایی است که حتی افراد مبتدی و تازه کار نیز می توانند با آن ها پرواز کنند .

پرواز با یک مدل پروازی حرفه ای همانند رانندگی با یک اتومبیل اتومات بسیار هوشمند است .

اگر شما به مهارت و خلاقیت در پرواز و عکاسی برسید بی شک می توانید خروجی های بسیار خیره کننده تری را ثبت و ضبط کنید .

از معروف ترین کوادکوپتر های حرفه ای این روزها می توان به مویک ۲ پرو ، مویک ایر ، اسپارک ، فانتوم ۴ پرو و اینسپایر ۲ اشاره کرد . DJI

هر چند وقت یکبار یک مدل جدیدی را عرضه می کند که همه تصور می کنند که اینجا دیگر آخر کار است 

اما شش ماه بعد با رونمایی از مدلی دیگر تعجب همگان را بر می انگیزد .

پیشرفت در کوادکوپتر های حرفه ای به قدری است که امروزه شاهد پرواز بالغ بر ۳۰ دقیقه ای کوادکوپتر ها هستیم .

مدل هایی که می توان آن ها را تا کیلومتر ها دور کرد و کیفیت دوربین آن ها برای عکاسی و فیلم برداری هوایی ۴K هست .

همچنین اگر عمدا هم بخواهید دستگاه را به جایی بکوبید به یمن وجود سنسور های عدم برخورد با موانع نمی توانید .

بی شک استفاده از یک کوادکوپتر حرفه ای برای مصارفی حرفه ای مورد نیاز است .

امروزه بسیاری از سازمان ها ، شرکت ها و یا اشخاص برای اجرای پروژه های مختلف به هلی شات های تخصصی نیاز پیدا می کنند .

شاید این سوال برایتان ایجاد شود که چرا از کوادکوپتر های حرفه ای باید استفاده کرد ؟

بی شک پروژه های تخصصی برای به سرانجام رسیدن به تایم پروازی بالا ، کیفیت دوربین خوب ، ارتفاع قابل قبول و … نیاز دارند 

و این ویژگی ها در مدل های پروازی تخصصی قابل اجراست .

راهنمای انتخاب کوادکوپتر حرفه ای قبل از خرید

خرید کوادکوپتر

قبل از خرید هر محصول پروازی باید به دو فاکتور بسیار مهم دقت کنید

. فاکتور اول این است که هدف و نیاز شما از خرید یک هلی شات چیست و فاکتور دوم مشخص کردن دقیق بودجتان برای این خرید است .

در بازار ایران کوادکوپتر ها دارای رنج قیمتی بسیار گسترده ای هستند و باید با علم بر آن دو موضوع نسبت به خرید قدم بردارید .

بی شک هر کارشناس فروشی برای ارائه یک مشاوره صادقانه از شما دو سوال می پرسد .

  1. نیاز شما چیست ؟
  2. بودجتان چقدر است ؟

 به قدری تنوع در این زمینه بالاست که قبل از انتخاب و خرید حتما و باید این دو رکن واضح مشخص شود

 پس از آن می توان متناسب با نیاز و بودجه مدل های پیش رو را بررسی کرد و یکی از آن ها را برگزید .

کوادکوپتر رفرش چیست؟

در چند ساله اخیر بحث هلی شات و کوادکوپتر های رفرش بسیار داغ شده

 و این سوال مکررا از زبان کاربران و مشتریان شنیده می شود که:

 کوادکوپتر رفرش چیست ؟

به راستی رفرش به چه معناست و آیا کوادکوپتر های رفرش دستگاه های بدی هستند !؟

بسیاری از کاربران در حین خرید این دغدغه را دارند که آیا نسبت به خرید هلی شات اورجینال اقدام کرده اند.

یا امکان دارد دستگاه آن ها نیز رفرش باشد و متوجه نشوند ! 

و یا حتی این عدم اعتماد به فروشندگان نیز بوجود آمده است که نکند دستگاه های رفرش به مشتریان عرضه کنند .

همه ی این احتمالات وجود دارد اما اگر آگاهی خود را نسبت به هلی شات های Refurbished افزایش دهید.

 بی شک می توانید با آگاهی و دانش نسبت به خرید قدم بردارید و از دستگاهتان نهایت استفاده و لذت را ببرید .

جالب است که بدانید نخستین بار دستگاه های رفرش توسط برند بنام DJI مطرح شد

 لذا ما نیز اختصاصا در این مقاله نسبت به شرح و آنالیز هلی شات های رفرش DJI خواهیم پرداخت !

با ما همراه باشید تا انتها مقاله هلی شات رفرش چیست ؟

همراه باشید تا به صورت کامل نسبت به این هلی شات ها اطلاعات پیدا کنید .

کواد کوپتر چیست ؟

همانطور که می دانید در دهه اخیر بازار هلی شات و کوادکوپتر ها به سرعت رو به رونق رفت .

 کوادکوپتر ها از خانواده بزرگ مولتی روتور ها هستند و پرنده های ۴ موتوره عمود پروازی اند.

که می توانند به دوربین نیز مجهز باشند و از زاویه دید آسمان برای شما عکاسی و فیلم برداری هوایی (هلی شات ) کنند .

یکی از قدیمی ترین و بنام ترین برند های هلی شات دنیا D JI واقع در کشور چین است 

که با فعالیت بسیار گسترده و با کیفیت خود توانسته درصد بسیار بالایی از فروش جهانی را به خود اختصاص دهد 

و همه ساله مدل هایی از این برند جزو بهترین هلی شات های دنیا شناخته می شوند .

کوادکوپتر رفرش

پس از عرضه و فروش مدل های DJI کاربران در وبسایت این کمپانی با هلی شات های Refurbished که ارزان تر از مدل های عادی بود مواجه شدند .

به عنوان مثال فانتوم ۴ پرو با مبلغ X دلار و فانتوم ۴ پرو Refurbished با قیمت X-Y دلار ! 

همین دو دستگی در بسیاری از مدل ها و اختلاف قیمت فاحشی بین ۱۰۰ الی ۴۰۰ دلار مشتریان را با گمراهی و سردرگمی همراه کرد 

که براستی فرق بین این دو مدل چیست ؟

در صورتی که تمامی اطلاعات و ویژگی های فنی آن دو یکسان است .

هلی شات Refurbished چیست ؟

کوادکوپتر رفرش DJI دستگاه های بد و یا بی کیفیتی نیستند

 بلکه هلی شات هایی هستند که به دلیل نقص و مشکلات فنی به شرکت بازگشت داده شده‌اند .

 بعد از ارجاع به کارخانه کمپانی آن‌ها را تعمیر و مشکلات فنی محصولات را برطرف کرده ، تا دوباره آن ها را روانه بازار کند .

البته دقیقا نمی‌توان تشخیص داد که مشکلات این هلی شات ها چه چیزی بوده است و به چه علتی به کمپانی مرجوع شده‌اند.

 زیرا این Drone ها پس از رفع نقص دوباره به چرخه فروش بازگرداننده شده‌اند و کاملا بدون عیب و ایراد هستند .

مشکلات هلی شات های Refurbished

مشکلات آن‌ها بسیار متفاوت است و می‌تواند اصلا ارتباطی به خود دستگاه نداشته باشند .

اما با بررسی و پرس و جو از بسیاری از فروشندگان و یا نمایندگان DJI در نقاط مختلف دنیا مشخص شده

 که به عنوان مثال فروشنده ای در دبی به محض اینکه می خواسته مثلا هلی شات فانتوم ۴ پرو را به مشتری ارائه کند 

و دستگاه را فک پلمپ کرده در هنگام تست و راه اندازی متوجه شده است 

که یکی از موتور ها کار نمیکند و یا رادیوکنترل و باتری پرنده روشن نمی شود 

و یا حتی گیمبال کج است و مشکلاتی از این قبیل .

از این روی آن فروشنده دستگاه را به کمپانی عودت زده است .

 کمپانی نیز دستگاه را مجددا در پروسه چک و بررسی قرار داده 

و مشکلات و نواقص آن را برطرف کرده و برای اینکه بتواند تخفیفی به مخاطبان دهد 

و رضایت آن ها را جلب نماید تا حتی کسانی که نمی توانند بودجه اصلی دستگاه را متحمل شوند

 نسخه Refurbished آن را ارزان تر از نسخه معمولی ارائه کرده است

کوادکوپتر رفرش

توجه :

مشتریان و کاربران گرامی باید دقت کنند بین نسخه اورجینال و Refurbished در کمپانی DJI

هیچ تفاوتی وجود ندارد و دستگاه هیچ دست کاری فنی و یا مهندسی نشده است .

تنها و تنها فرق در این است که محصول مذکور توسط خود کمپانی مجددا رفع عیب شده است .

اگر به خط تولید هلی شات های DJI فکر کنیم متوجه خواهیم شد

 که به دلیل تولید و عرضه هزاران نسخه هلی شات در روز از مدل های متفاوت قطعا طبیعی است

 که در این بین چند عددی دارای مشکل و یا نقص فنی باشند .

چرا که کمپانی نمی تواند تک تک مدل ها را تست و سپس بسته بندی کند .

 بی شک از میان هزاران نسخه تعدادی به صورت رندم انتخاب و تست می شوند و سلامت آن ها به کل تعمیم داده می شود .

 از این روی اگر فروشنده و یا کاربری نیز دستگاه مورد دار به دستش برسد منطقی نیست

 که کلا دستگاه توسط کمپانی منهدم شود چرا که برای ساخت و تولید آن هزینه سنگینی متحمل شده است .

از این روی با چک و بررسی نواقص و مشکلات فنی آن مجددا آن دستگاه را به بازار با قیمتی پایین تر

( هرچند که هزینه آن با توجه به هزینه حمل و نقل و هزینه و بررسی مجدد تعمیرات برای او گران تر تمام خواهد شد) ارائه می کند .


اما این بار برای رفع دل خوری احتمالی مخاطبان و برای اینکه بتواند تخفیفی به مشتریان دهد

 معمولا نسخه Refurbished را بسته به مدل دستگاه بین ۱۰۰ الی ۴۰۰ دلار ارزان تر می فروشد .

باز هم تاکید میکنیم نسخه های Refurbished به هیچ وجه دستگاه های بد و یا بی کیفیتی نیستند

 و از لحاظ فنی هیچ تفاوتی با نسخه اصلی هلی شات مورد نظر ندارند .

 حتی جالب است که بدانید این دستگاه ها توسط کارشناسان و یا تعمیرکاران غیر نیز رفع عیب نمی شوند و

 فقط و فقط خود کمپانی مجوز چنین کاری را دارد و دستگاه تحت همین عنوان یعنی Refurbished به بازار عرضه می شود

 که براحتی از روی جعبه و بسته بندی و سریال دستگاه قابل شناسایی است .

در واقع به فرض محال فروشنده کلاهبردار نیز نمی تواند هلی شات Refurbished را تحت عنوان هلی شات اصلی به شما بفروشد .

چرا که براحتی و با یک استعلام ساده از پشتیبانی DJI می توانید متوجه شوید که دستگاه شما از کدام نسخه است .

گاهی نیز در نظر داشته باشید که اگر طراحی و تولید نسخه ای متوقف شود 

تا ماه ها بعد از این جریان می توانید اگر صرفا همان مدل را مدنظر دارید

 نسخه رفرش آن را ارزان تر بخرید و به مقاصدتان جامه عمل بپوشانید 

کوادکوپتر رفرش

آیا کوادکوپتر های رفرش DJI گارانتی دارند ؟

با توجه به این مسئله که هیچ محصولی پروازی در هیچ جای دنیا دارای گارانتی مدت دار نبوده 

اما کمپانی برای آسودگی خیال کاربران دستگاه ها را از نظر فنی مانند خرابی قطعات و باتری به مدت ۳ الی ۶ ماه گارانتی می کند

 و مجموعه جهان آرسی نیز مثل همیشه دستگاه را به همراه گارانتی سلامت و تست کامل به مشتری خود ارائه می کند .

کوادکوپتر رفرش

نسخه های رفرش چه مدت زمانی طول می کشد تا به بازار ارائه شود ؟

باید در نظر داشته باشید از طراحی و تولید و رونمایی و عرضه یک مدل جدید به کشور های مختلف حداقل ماه ها زمان نیاز است 

و بی شک تا فروشندگان و کاربران بخواهند با نسخه های مورد دار مواجه شوند

 و آن ها را به کارخانه عودت بزنند تا رفع نقص شود و تحت لیبل Refurbished به بازار عرضه شود حداقل ۶ ماه زمان نیاز است .

پس باید شرایط و موقعیت خود را آنالیز کنید و این زمان را در نظر داشته باشید .

البته فروش نسخه های رفرش دائم و همیشگی نیست و امکان دارد

 در یک برهه زمانی کمپانی به تعداد زیادی نسخه رفرش داشته باشد و در زمانی دیگر موجود نداشته باشد .

 هر چقدر کمپانی دقت و کیفیت خود را در خط تولید افزایش دهد ارائه دستگاه های رفرش کم و کمتر می شود .

کوادکوپتر رفرش

چگونه هلی شات Refurbished را تشخیص دهیم ؟!؟

شماره سریال را بررسی کنید ؛ برای همه محصولات رفرش کلمه Refurbished نیز جزیی از نام محصول است

 و شما می‌توانید آن کلمه را بر روی سریال نامبر محصول روی جعبه آن مشاهده نمایید .

بعنوان مثال اسمی که بر روی هلی شات فانتوم ۴ پرو نوشته شده است بصورت زیر است :

(D JI Phantom 4 PRO (Refurbished

همچنین می توانید با مراجعه به سایت D JI قسمت Refurbished

در store ، محصولاتی که در حال حاضر در حالت رفرش موجود است را مشاهده نمایید .

علاوه بر آن در تصویر زیر نیز تفاوت بسته بندی و سریال ها به صورت کامل مشخص است .

البته متاسفانه فروشندگان و شرکت هایی سودجو به تازگی با کندن برچسب های سریال و چاپ مجدد آن ها در تلاشند

 تا نسخه های رفرش را به جای اصلی جا بزنند و با همان قیمت اصلی به فروش برسانند که خب در این شرایط بازه سودی خوبی خواهند داشت .

 اما

کمپانی برای جلوگیری از این اتفاق به تازگی دست به اقداماتی زده است که موثر واقع شده .

 اقدام اول تغییر جعبه کامل نسخه های رفرش از اصلی است که حدودا ۱ سال است که فاقد عکس محصول می باشد .

از طرفی اپراتوران پشتیبانی D JI در صورتی که به آن ها ایمیل بزنید و بخواهید

 کد سریالی را چک کنید زیر ۲۴ ساعت به شما پاسخ قطعی مبنی بر رفرش بودن و یا نبودن مدل مذکور خواهند داد .

در نظر داشته باشید تمامی هلی شات های تولید شده D JI از ازل تا ابد یک کد سریال مشخص دارند 

که به مانند کد ملی منحصرا برای هر دستگاه می باشد و تمامی پیشنیه و شجره نامه مدل تولیدی در سیستم کمپانی ثبت است .

لذا با شرایط بوجود آمده نگران نباشید و کافیست تا به نکاتی ساده در حین خرید توجه کنید 

و البته درنظر داشته باشید شرکتی را برگزنید که در این زمینه اعتبار و پیشنیه داشته باشد .

کوادکوپتر رفرش

هدف شرکت آشیانه ققنوس ایرانیان این است که با سال ها تلاش صادقانه و خالصانه بهترین دستگاه ها را به شما کاربران گرامی ارائه کرده 

و از مشاوره پیش از خرید و خدمات پس از فروش جامع و کامل شامل تعمیرات و تامین قطعات و آموزش در کنار شما بوده است .

آشیانه ققنوس ایرانیان با دارا بودن مجوز های لازم این اطمینان خاطر را به شما می دهد

که امین شماست و هیچ وقت از اعتماد شما کاربران گرامی سواستفاده نکرده و نخواهد کرد .

کوادکوپتر رفرش

مراحل تست هلی شات های Refurbished در کارخانه D JI

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تمامی هلی شات های Refurbished بی شک و ۱۰۰% سلامت هستند  اما این اتفاق چطور رخ می دهد ؟!؟

زمانی که یک هلی شات ناقص و یا دارای مشکل فنی به کمپانی عودت زده می شود

 آزمایشات کامل مربوط به عملکرد دستگاه انجام شده و برای هر قسمتی از محصول که معیوب و ناقص می‌باشد ، قطعات سالم جایگزین می‌نماید .

 دقت کنید در پروسه سالم سازی نسخه های مورد دار

 به هیچ وجه تعمیر انجام نمی شود و فقط و فقط تعویض قطعه صورت می گیرد که این خود نکته بسیار مهم و حائز اهمیتی است .


کوادکوپتر رفرش
  • روند و پردازش معاینه محصولات به طور کاملا شفاف و کامل صورت می‌پذیرد و دستگاه نهایی شده

          هیچگونه تفاوتی با هلی شات غیر رفرش ندارد .

  • بسته بندی و پکیج شامل کتابچه‌های راهنمای مناسب ، قطعات و جعبه‌های جدید می‌باشد .
  • قبل از اینکه D JI Refurbished به فروش و یا حراج گذاشته شود ، در بازرسی تضمین کیفیت نهایی قرار می‌گیرد . 

           و کارشناسان فنی سلامت تمامی قطعات و قسمت های مختلف هلی شات را بررسی می کنند .

  • ممکن است بر روی بدنه محصول، نشانه هایی از ساییدگی مانند خش های جزئی وجود داشته باشد 

          بازگشت محصولات ناشی از وضع ظاهر و زیبایی که اثری بر کارایی محصول ندارد ، پذیرفته نیست.

کوادکوپتر رفرش

که آیا هلی شات های رفرش از کیفیت تضمین شده برخوردارند ؟!؟

بله ! بی شک تمامی هلی شات Refurbished به طور کامل مورد آزمایشات فنی قرار گرفته اند 

و این تضمین وجود دارد که هیچ گونه مشکلی ندارد و می توانید با خیالی آسوده خرید و استفاده کنید . 

همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که به عنوان مثال ویژگی ،

 اطلاعات فنی و ظاهر فانتوم ۴ پرو با فانتوم ۴ پرو Refurbished هیچ فرقی ندارند و دستگاه ها کاملا یکسان است .

 چه نوع خدمات پس از فروشی در محصولات رفرش D JI  وجود دارد ؟

بیمه نامه خدمات پس از فروش برای محصولات D JI refurbished همانند یک محصول جدید است .

کیفیت این محصولات مرجوعی D JI ، همانند محصولات جدید شرکت می‌باشد .

 ( این خدمات فقط مربوط به کشورهایی است که نمایندگی رسمی در آن‌ها وجو دارد و متاسفانه شامل ایران نمی‌شود )

طراحی زیرسیستم تأمین انرژی

زیرسیستم تأمین انرژی

زیرسیستم تأمین انرژی یکی از اصلی ترین زیرمجموعه های ماهواره هست 

که وظیفه تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز برای تجهیزات ماهواره، تنظیم کننده ولتاژ در ماهواره و محافظت الکتریکی از بار محموله را برعهده دارد.

اجزاء زیرسیستم تأمین انرژی

  1. منابع تولید انرژی اولیه (1-استاتیک 2- دینامیک 3 سلول سوختی)
  2. منابع تولید انرژی ثانویه ( انواع باتری های مورد استفاده در ماهواره)
  3. شبکه توزیع انرژی (1- سیم کشی ها 2- حفاظت سیستم در برابر خطاها 3-مجموعه اتصالات و سوئیچینگ 4- بخش فرماندهی)
  4. کنترل و تنظیم انرژی( 1- کنترل و رگولاسیون باتری 2- مدیریت باتری 3- کنترل و رگولاسیون آرایه )

طراحی زیرسیستم تأمین انرژی

برای طراحی این زیرسیستم با استفاده از بخش طراحی آماری، نوع و جرم آرایه خورشیدی و باتری را مشخص می کنیم.


الگوریتم طراحی زیرسیستم تأمین انرژی

شکل 1 الگوریتم طراحی این زیرسیستم را نشان می دهد

زیرسیستم تامین انرژی

محاسبه توان کل مورد نیاز ماهواره

با توجه به پایگاه داده در بخش طراحی آماری به دست آمده هست، 

نمودار جرم خشک بر توان را رسم می کنیم و از روی نمودار توان کل ماهواره محاسبه می شود.

زیرسیستم تامین انرژی

محاسبه جرم زیرمجموعه تأمین انرژی با داشتن جرم کل

برای محاسبه ی جرم این زیرمجموعه می توان با استفاده از گزارش طراحی آماری، 

توسط درصد هایی که در مرجع« space Mission Engineering» مشخص شده است یا از طریق پایگاه داده محاسبه شود.

طراحی و انتخاب آرایه خورشیدی

در این بخش توسط مراحل زیر نوع و جرم آرایه خورشیدی را تعیین می کنیم.

 مشخص کردن نیازها و قیدهای طراحی آرایه خورشیدی

با استفاده از رابطه 1 ابتدا x محاسبه می شود و بعد در رابطه 2 جایگذاری می شود  2a , 

که زاویه ماهواره در سایه هست، محاسبه می شود و بعد با استفاده از رابطه 3  و دوره تناوب, Te زمان سایه محاسبه می شود

 که این مقدار را در طراحی مدار هم به دست آوردیم.

زیرسیستم تامین انرژی

محاسبه میزان انرژی تولیدی آرایه خورشیدی

میزان انرژی که باید با آرایة خورشیدی، در زمان تابش تولید شود، از رابطه 5 محاسبه می گردد. 

که در آن  ضریب اتلاف انرژی شبکه است که مقدار آن برابر با  98.0 می باشد. 

ضریب سایه است که از رابطه 4 محاسبه می شود.  ضریب استهلاک باتری های خورشیدی است 

که مقدار آن برابر 15.0 می باشد و  زاویه تابش به آرایه خورشیدی است که مقدار آن برابر 5.23 درجه می باشد.

 T عمر ماهواره می باشد.w    توان ماهواره می باشد.

انتخاب نوع آرایه وبرآورد میزان انرژی گرفته شده ازآن

برای یک ماهواره ژئو در ابتدا نوع آرایه را سیلیکونی انتخاب کردیم، با استفاده از جدول زیر  ضریب بازدهی را 14 درصد در نظر می گیریم 

و ثابت تشعشعی خورشیدی است. ازرابطه 6 می توان انرژی که این آرایه ها از خورشید دریافت می کنند را محاسبه کرد.

زیرسیستم تامین انرژی

نوع سلول

سیلیکون

گالیم ارسناید

ایندیم فسفات

بازده تئوری سلول صفحه ای

18%

23%

22%

بازدهی محقق شده

14%

18%

19%

مدت زمان  لازم برای افت 15%(سال)

1

33

155

2

6

89

 محاسبه توانایی تولید قدرت در ابتدای مأموریت

مقدار انرژی بر واحد سطح در ابتدای مأموریت از رابطه 7 بدست می آید

زیرسیستم تامین انرژی

محاسبه ی افت کیفیت و عملکرد سلول ها

افت کیفی آرایه در طی مأموریت است که شامل موارد زیر می شود :

  • تغییرات سیکل گرمایی داخل و خارج از سایه
  • ضربات شهاب سنگهای کوچک
  • میزان تبخیر گازی ماده در اثر کاهش فشار اتمسفر

با توجه به اینکه  برای ماهواره ژئو نوع آرایه را سیلیکون انتخاب کردیم، 

با استفاده از جدول زیر مقادیر افت سلولی برای سلول های خورشیدی برابر با 75.3 درصد است.

زیرسیستم تامین انرژی

 

نوع سلول

میزان افت سالیانه (درصد)

سیلیکون

3.75

گالیم –ارسناید

2.75

ایندیم فسفات

1.5


محاسبه توانایی تولید انرژی آرایه در انتهای مأموریت

با استفاده از رابطه 8 و 7 توانایی تولید انرژی آرایه در انتهای مأموریت از رابطه 9 محاسبه می شود.

زیرسیستم تامین انرژی

تخمین میزان سطح مورد نیاز برای آرایه خورشیدی

 مقدار توان تولیدی توسط آرایه خورشیدی برحسب توان از رابطه 10 محاسبه می شود. 

 مدت زمان سایه و  مدت زمان روشنایی بر حسب دقیقه است.  

توان مورد نیاز در طول سایه و  توان مورد نیاز در طول دوره روشنایی است. 

 کارایی مسیر آرایه به مصرف کننده از طریق باتری ها برابر مقدار ثابت 6.0  است.  

کارایی مسیر از آرایه به مصرف کننده به طور مستقیم برابر مقدار ثابت 8.0 است

 و Asa  میزان سطح موردنیاز برای آرایه خورشیدی هست که از رابطه 11 محاسبه می شود.

زیرسیستم تامین انرژی

محاسبة میزان جرم آرایه خورشیدی

برای تعیین جرم آرایه از مرجع «برخی ملاحضات در انتخاب سیستم پایدار سازی و کنترل وضعیت ماهواره» استفاده می کنیم.

  چگالی سطحی و  چگالی عملکردی است که از جدول زیر استخراج می شود.

زیرسیستم تامین انرژی

نوع سلول

سیلیکون

گالیم آرسناید

ایندیم فسفات

چگالی سطحی

0.23

0.3

چگالی عملکردی



112

مراحل را یک بار دیگر برای آرایه گالیم آرسناید و ایندیم فسفات تکرار می کنیم. 

با توجه به اینکه جرم آرایه ها  باید کمتر از جرم زیرسیستم که در طراحی آماری به دست آوردیم، باشد،

 یک آرایه را انتخاب می کنیم اما برای ماهواره نمونه چون بیشتر ماهواره مخابراتی زمین آهنگ دارای آرایه گالیم آرسناید هستند،

 آرایه گالیم آرسناید را انتخاب می کنیم.

در جدول زیر مشخصات آرایه گالیم آرسناید ، برای ماهواره نمونه را نشان می دهد.

برآورد میزان انرژی گرفته شده ازآن


محاسبه توانایی تولید قدرت در ابتدای مأموریت


محاسبه افت کیفیت


محاسبه توانایی تولید انرژی آرایه در انتهای مأموریت


تخمین میزان سطح مورد نیاز برای آرایه خورشیدی


محاسبة میزان جرم آرایه خورشیدی


تعیین جرم باتری

در این مرحله توسط ظرفیت باتری جرم باتری را محاسبه می کنیم.

محاسبه ظرفیت باتری مورد نیاز

ظرفیت باتری مورد نیاز از رابطه 13 محاسبه می شود که در آن  Ncمقدار متوسط مصرف انرژی در واحد زمان قرار گیری ماهواره در سایه زمین، 

ضریب اتلاف انرژی الکتریکی که برابر با 9 است. ضریب دشارژ  باتری های شیمیای،

 این ضریب با توجه رابطه 14 وشکل 3 براساس نوع باتری ها قابل محاسبه است.

 Nc دررابطه 14 به معنی تعداد سیکلهای شارژ و دشارژ ماهواره است. n تعداد دور ماهواره گرد زمین در 

یک 24 ساعت.  برحسب ساعت است. محاسبات را برای نیکل کادمیوم و نیکل هیدروژن انجام می دهیم.

زیرسیستم تامین انرژی
زیرسیستم تامین انرژی

محاسبه جرم باتری

جرم باتری از رابطه 15 محاسبه می شود. P چگالی انرژی باتری است 

که با توجه به جدول زیر برای نیکل کادمیوم 30 و برای نیکل هیدروژن 60 در نظر گرفته می شود.

زیرسیستم تامین انرژی

برای ماهواره نمونه با توجه به این که باتری بیشتر ماهواره مخابراتی زمین آهنگ نیکل هیدروژن است 

ما هم باتری نیکل هیدروژن را انتخاب می کنیم.

نوع باتری

چگالی انرژی(وات ساعت بر کیلوگرم)

نیکل هیدروژن

60-45

نیکل کادمیوم

30-25

 

سیستم توزیع توان

زیرسیستم توزیع توان یک فضاپیما شامل کابل کشی، محافظت از خطا و… تشکیل شده است. 

در انتخاب نوع توزیع توان، حداقل نگه داشتن تلفات توان، جرم و هزینه و کیفیت توان تمرکز می کنند. 

با توجه به مرجع « Automatic Control in Space 1985»  برای ماهواره نمونه سیستم توزیع توان AC پیشنهاد می شود.

تخمین جرم کل زیرمجموعه تأمین انرژی

جرم بخش کنترل وتنظیم انرژی از رابطه 16  محاسبه می شود.

زیرسیستم تامین انرژی

جرم بخش سیم کشی از رابطه 17 محاسبه می شود.

زیرسیستم تامین انرژی

جرم بخش رگولاسیون ولتاژ از رابطه 18 محاسبه می شود.

زیرسیستم تامین انرژی

جرم کل زیرمجموعه تأمین انرژی از  رابطه 19 محاسبه می شود.

زیرسیستم تامین انرژی

درخت کارکرد محصول زیرسیستم تأمین انرژی

شکل 4 درخت کارکرد و شکل 5 درخت محصول زیرسیستم تأمین انرژی را نشان می دهد.

زیرسیستم تامین انرژی
زیرسیستم تامین انرژی