شرکت آشیانه ققنوس ایرانیان | علیرضا نوروزی | آموزش ساخت پهپاد | پهپاد

آموزش، طراحی، ساخت، تعمیر و پشتیبانی انواع پرنده های بدون سرنشین (غیرنظامی) www.phoenix-air.ir

شرکت آشیانه ققنوس ایرانیان | علیرضا نوروزی | آموزش ساخت پهپاد | پهپاد

آموزش، طراحی، ساخت، تعمیر و پشتیبانی انواع پرنده های بدون سرنشین (غیرنظامی) www.phoenix-air.ir

آموزش تعمیرات کوادکوپتر

آموزش تعمیرات هلی شات و کوادکوپتر

کوادکوپتر ها و هلی شات ها محصولات نوظهوری هستند که در دهه اخیر در میان مردم جایگاه بسیار خوبی پیدا کرده اند

 همین امر موجب شده است تا آموزش تعمیر کوادکوپتر ها نیز یک موضوع بسیار مهم تلقی شود 

تا هر شخصی بتواند در صورت بروز سانحه بخشی از تعمیرات را خودش انجام دهد .

 کوادکوپتر ها عضوی از خانواده بزرگ مولتی روتور ها محسوب می شوند 

و به پرنده های چهار موتوره عمود پروازی گفته می شود که بر مبنای یک باتری قابل شارژ حرکت می کنند .

 خب گفتن این نکته خالی از لطف نیست که به هر حال طراحی و ساخت کوادکوپتر و هلی شات ها به دست بشر است

 و به هر دلیل و یا خطای انسانی می شود که این دستگاه ها نیز آسیب ببینند و خراب شوند و نیاز به تعمیر پیدا کنند .

 باید بدانید که رنج قیمتی کوادکوپتر و هلی شات ها نسبتا بالاست و جزو محصولات تفریحی سرگرمی نسبتا گران قیمت و لوکس محسوب می شوند .

 از این روی بی شک خدمات پس از فروش آن ها که شامل تامین قطعه و تعمیرات است نیز به تبع قیمت محصول گران است .

در واقع شما کاربران و استفاده کنندگان گرامی باید در نظر داشته باشید که فقط خرید هلی شات حائز اهمیت نیست .

پرواز با ریسک و سقوط همراه است و شاید در آینده ای دور و یا نزدیک به تعمیرات و یا خدمات پس از فروش نیاز پیدا کنید لذا باید بودجه ای برای این منظور اختصاص دهید و در نظر داشته باشید .

آموزش تعمیر هلی شات یکی از مهم ترین نیاز های کاربران پس از خرید انواع کوادکوپتر و هلی شات می باشد اما آیا واقعا تعمیر کوادکوپتر کار ساده ای است و هر کسی از پس آن بر می آید ؟

تعمیر کوادکوپتر

آموزش تعمیر هلی شات

آشیانه ققنوس ایرانیان به عنوان یکی از فروشگاه های محصولات پرنده های بدون سرنشین در کشور مفتخر است

 تا جدیدترین و بروز ترین هلی شات های روز دنیا را به کاربران گرامی ارائه کند .

کوادکوپتر ها به سه دسته کوادکوپتر های تفریحی ، نیمه حرفه ای و تخصصی طبقه بندی می شوند

 که تمامی این دسته ها در فونیکس  دارای مدل های بسیار متنوعی است .

تمامی کوادکوپتر و هلی شات ها به همراه آموزش و ارسال رایگان و خدمات پس از فروش جامع و کامل شامل تعمیرات

 و تامین قطعات به کاربران گرامی عرضه می شود .

در نظر داشته باشید که پیش از انتخاب و خرید نیز می توانید با کارشناسان خوب ما ارتباط گرفته

 و متناسب با نیاز و بودجه تان بهترین گزینه را انتخاب کنید .

تعمیر کوادکوپتر

نکته مهم

اما نکته مهم در مورد داشتن انواع کوادکوپتر و هلی شات این است 

که به هرحال کوادکوپتر یک وسیله مصرفی است و بسته به شرایط هر خطری می تواند سلامت آن را تهدید کند .

مثلا سقوط در آب و یا برخورد با موانع و یا دیوار .

همچنین استفاده نا صحیح از آن و بی توجهی به آپدیت های دوره ای و تنظیمات دقیق هلی شات نیز می تواند خطر آفرین باشد .

 بسیاری از علاقه مندان بی شک مهارت و دانش کافی پرواز را ندارند و اغلب به دلیل هیجان و ذوق زدگی خرید در همان پرواز اول به دستگاه آسیب می زنند .

این عجله بی شک تبعات بدی دارد و امکان دارد ملخ ، فریم و یا دوربین و گیمبال کوادکوپتر آسیب ببیند .

 همانطور که پیش تر نیز اشاره شد تعمیرات و ارائه خدمات پس از فروش برای محصولات لوکسی مثل کوادکوپتر و هلی شات ها بی شک مستلزم هزینه است

 و گاها هزینه ها نیز بالاست .

از این روی بسیاری از کاربران نسبت به خرید کوادکوپتر دلسرد می شوند و حتی شاید از خرید خود پشیمان شوند .

 لذا از شما خواهشمندیم در ابتدا بسیار دقت کنید و شتاب زده دست به پرواز نزنید .

حتی اگر کوادکوپتر شما به تعمیرات نیز نیاز پیدا کرد می توانید با مطالعه این مطلب آموزشی قدم های مثبت و بی هزینه ای را برای دستگاه خودتان بردارید .

تعمیر کوادکوپتر

آموزش تعمیر کوادکوپتر در آشیانه ققنوس ایرانیان

اگر در پرواز به هر دلیلی کوادکوپتر شما سقوط کرد و یا با موانع اصابت کرد و برای پرواز مجدد همانند روز اول نبود 

و مشکلاتی در آن مشهود بود اصلا نگران نباشید .

 تعمیرات آن در شرایط و مواقعی آسان است و شاید خودتان از پسش بربیایید . 

پس برای آموزش تعمیر کوادکوپتر خود به نکات ذیل توجه کنید :

دقت کنید اگر درحال پرواز در محیط بسته و یا باز هستید و به دلیل عدم مهارت کوادکوپتر شما به پرده ، 

پایه مبل و یا شاخ و برگ درختان گیر کرد برای جلوگیری از سوختن و یا نیم سوز شدن موتور ها باید اهرمسمت چپ را تا انتها ببندید

 تا دستگاه در همان حالت خاموش شود و به زمین بیفتد .
نگران نباشید در این حالت اتفاقی برای دستگاه نمی افتد اما بی شک گیر کردن یک پره و کارکردن سه
موتور دیگر حتما منجر به موتور سوزی می شود

تعمیر کوادکوپتر

نکات مهم

  • اگر کوادکوپتر و یا هلی شات شما در آب سقوط کرد حتما آن را از آب خارج کنید و باتری را جدا کرده 

         و اصلا تحت هیچ شرایطی دستگاه را روشن نکنید .

چرا که هلی شات ها اصلا واترپروف و ضدآب نیستند و گاها با مواد خاصی باید شستشو داده شوند و سپس کامل خشک گردند .

رعایت این دو نکته بسیار ساده می تواند کمک کند تا میزان خسارت هلی شات شما تا ۵۰% کاهش پیدا کند و این موضوعی بسیار خوشحال کننده است.

نکته مهم : معمولا بعد از یک سانحه و یا سقوط کاربر استفاده کننده می خواهد سریعا هلی شات را مجددا به پرواز در آورد و تست کند تا ببیند آیا دستگاه آسیب دیده است یا خیر !

اما این حرکت بسیار اشتباه و خطرآفرین است .

کارهای که هنگام حادثه باید انجام شود

دقت کنید اگر کوادکوپتر شما دچار سانحه و یا حادثه ای شد آرامش خود را حفظ کنید و نکات زیر را به ترتیب انجام دهید .

( اکیدا توصیه می گردد در صورتی که پرنده شما دچار آب خوردگی شده است فقط باتری را درآورده و آن را به اولین تعمیر گاه تخصصی برسانید و هرگز ان را روشن نکنید )

 

  1. در ابتدا فورا باتری را از دستگاه خارج نمایید .
  2. آب موجود از پرنده را کاملا خارج کنید .
  3. سپس بگذارید تا پرندتان کامل خشک شود .
  4. بعد از آن پرنده خود را به صورت کامل باز کرده و سپس برد اصلی ، موتور ها و تمام قطعات الکترونیکی را با مواد مخصوص شست و شو داده تا تامام املاح از روی برد جدا شود .
  5. مجدد اجازه دهید تا دستگاه خشک شود .
  6. سپس قطعات باز شده را مجدد در سر جای خود قرار دهید و پیچ ها را ببندید .
  7. باتری را کاملا خشک نموده و توسط تستر باتری بررسی کنید تا ببینید آیای باتری شما سالم است یا نه . در صورتی که سالم بود آن را با شارژر مجدد شارژ نمایید .
  8. کوادکوپتر را بر روی زمین بگذارید و سلامت ظاهری و ملخ ها را چک کنید .
  9. ملخ را در حالت خاموش بچرخانید و ببینید آیا صدای نابهنجاری از موتور شنیده می شود یا خیر .
  10. اگر ملخ ها ترک دارند و یا لب پر شده اند آن ها را تعویض کنید و در هنگام بستن ملخ ها به A و B بودن آن ها دقت کنید تا اشتباهی رخ ندهد .
  11. سپس باتری را در دستگاه قرار داده و دستگاه را روشن کنید و ببینید آیا وضعیت نرمال است یا نه !
    در صورتی که همه چی نرمال بود موتور ها را روشن کرده و پرنده را به ارتفاع یک متری برده و آن را در محور های حرکتی مختلف تست نمایید .)
تعمیر کوادکوپتر

نکات مهم برای راه اندازی مجدد کوادکوپتر پس از حادثه :

پس از چک و بررسی سلامت ظاهری ، ملخ و موتور ها باید باتری و مدار دستگاه را بررسی کنید .

در محیطی که تا شعاع ۵ متری مانعی نیست باتری کوادکوپتر را متصل کنید و دستگاه را روشن نمایید

پس از آن چراغ های کوادکوپتر را بررسی کنید و دستگاه را حتما بر روی زمین صاف کالیبره نمایید

اگر تمامی این مراحل را به سلامت پشت سر گذاشتید حالا نوبت به آن می رسد تا موتور ها را روشن کنید و تیکافی امن را تجربه نمایید .

کالیبره کردن هلی شات قبل از هر پرواز و یا بعد از هر سقوط و بروز حادثه و یا تغییر محیط و لوکیشن شما بسیار حائز اهمیت است . 

این امر کمک می کند تا هلی شات کاملا صاف و ایمن تیکاف کند.

دقت کنید که در پرواز های اولیه با نصب گارد محافظ ملخ و پایه های لندینگ می توانید ایمنی پروازتان را دو چندان کنید .

همچنین پیشنهاد میکنیم از عکاسی و فیلم برداری هوایی در پرواز های اولیه خودداری کنید و از نصب دوربین بپرهیزید.

تعمیر کوادکوپتر

معرفی عیوب کوادکوپتر سانحه دیده

ممکن است پس از سقوط و یا بروز حادثه با یکی از حالت های ذیل مواجه شوید :

هنگام پرواز کوادکوپتر به یک سمت کشیده می شود :
اگر با چنین مشکلی مواجه شدید حتما پرنده را بنشانید و آن را کالیبره کنید . در اکثر مواقع این کشیدگی به یک سمت حل می شود.
آموزش کالیبره کردن کوادکوپتر و هلی شات ) اگر مشکل حل نشد باید سلامت موتور ها و برد دستگاه از نزدیک توسط کارشناس فنی چک شود .

موتور ها روشن می شوند اما کوادکوپتر پرواز نمی کند :
به احتمال بسیار قوی موتور ها و دستگاه سلامت است و فقط و فقط ملخ ها را به اشتباه نصب کرده اید .

 ملخ ها چپ گرد و راست گرد دارند و به صورت ضربدری باید مثل هم باشند
. از این روی باید به نصب درست ملخ ها توجه کنید .

کوادکوپتر هنگام اتصال باتری روشن نمی شود :
در این حالت باید از سلامت و درست شارژ شدن باتری توسط شارژ اطمینان حاصل کنید .
 اگر از این بابت مطمئنید کلید اتصال جریان را بررسی نمایید تا دچار قطعی و وصلی نباشد .
 اگر آن هم نیز سالم است باید دستگاه شما از نزدیک توسط کارشناس فنی چک شود .

کوادکوپتر روشن می شود اما با ریموت اتصال برقرار نمی کند :
در این حالت باید از سلامت باتری هایی که درون رادیوکنترل قرار داده اید مطمئن شوید
 باتری های آلکالاین انتخاب بسیار استانداردی برای ریموت کنترل کوادکوپتر ها هستند .
 اگر باتری ها کاملا سلامت هستند از سلامت دکمه روشن و خاموش رادیوکنترل مطمئن شوید
 و اگر هیچ کدام از این ها نبود رادیوکنترل شما از نزدیک و توسط کارشناس فنی باید چک شود

دوربین کوادکوپتر کار نمی کند و به wifi وصل نمی شود :

در ابتدا از متصل بودن صحیح سوکت های دوربین مطمئن شوید و اگر باز هم مشکل وجود داشت 

باید دوربین شما از نزدیک و توسط کارشناس فنی چک شود

تعمیر کوادکوپتر

در تمامی پنج حالت بالا برد اصلی هلی شات آسیبی ندیده است چون اگر برد اصلی آسیب ببینید 

قضیه کاملا متفاوت است اما همین موارد بالا نیز در بسیاری از موارد راه گشا است .

تعمیر برد اصلی کوادکوپتر

آیا اگر کوادکوپتر دچار سانحه و یا سقوط شد و برد اصلی آن آسیب دید تعمیر آن مقرون به صرفه است و یا خیر ؟

برد اصلی هلی شات و کوادکوپتر گران قیمت ترین و مهم ترین عضو دستگاه است .

 اگر کوادکوپتر شما جزو مدل های روز بازار است و برد اصلی آن یافت می شود بی شک تعویض برد اصلی بسیار عقلانی تر است

 و کوادکوپتر شما همانند روز اول می شود .

اما اگر دستگاه شما مدلی قدیمی است و دیگر در بازار یافت نمی شود و کمیاب است

 بی شک تعمیر برد اصلی و عیب یابی تخصصی آن و تعویض IC و قطعاتی مثل خازن و یا ترانزیستور توسط کارشناس و تکنسین فنی کمک می کند

 تا مشکل دستگاه شما حل شود .

تعمیر کوادکوپتر

در صورت نیاز به تعمیرات تخصصی حتما به افراد متخصص رجوع کنید .

شرکت آشیانه ققنس ایرانیان  متشکل از گروهی از کارشناسان فنی آماده ارائه هر گونه تعمیرات تخصصی به شما کاربران گرامی است .

باید این نکته را نیز بدانید که تعمیر قطعات مکانیکی نظیر موتور ها و یا گیربکس از نظر اقتصادی و زمان مقرون به صرفه نیست

 و بی شک تعویض آن ها کاری بسیار عقلانی تر است .

 لذا برای تعویض این قطعات با خرید قطعه جدید خودتان نیز می توانید اقدام کنید .

در چه مواقعی به کارشناس فنی برای تعمیر کوادکوپتر مراجعه کنیم ؟

پیشنهاد می شود در صورتی که شما ابزار ، قطعات و دانش لازم را ندارید به هیچ عنوان برای تعمیر کوادکوپتر خود اقدام نکنید .

 بخاطر اینکه ، در صورتی که شما دانش لازم را نداشته باشید بجای بهبود و رفع ایرادات دستگاه منجرب خسارت بیشتر برای دستگاه خود شده 

و باعث می شوید تا هزینه بیشتری را به دستگاه خود تحمیل نمایید .

شما کاربران گرامی و علاقه مندان به پرواز در صورت نیاز به تعمیرات می توانید به بخش فنی آشیانه ققنوس ایرانیان مراجعه کنید .

 کارشناسان ما با اتکا بر دانش و تجربه می توانند هر نوع کوادکوپتر و یا هلی شات در طبقه بندی هابی ، نیمه حرفه ای و تخصصی را تعمیر کنند .

بی شک پس از بررسی و چک نهایی نتیجه به شما گزارش داده می شود و در صورت تایید هلی شات شما ظرف ۴۸ ساعت همانند روز اول آماده تحویل به شماست.

تعمیرات هلی شات ، تخصص ماست .

طراحی آماری ماهواره

طراحی سیستمی ماهواره

با توجه به هزینه بر بودن ساخت ماهواره باید بتوانیم با روش های نوین احتمال شکست در پروژه ساخت را به حداقل برسانیم، با استفاده از طراحی سیستمی و استفاده از نرم افزار هایی که در مقالات قبلی گفته شد می توانیم این هزینه را به حداقل برسانیم و با تکنولوژی کشور های دیگر آشنا شویم.

 ساخت ماهواره چند مرحله دارد:

  1. طراحی مقدماتی
  2. طراحی مفهومی
  3. پیشنهاد فنی
  4. طراحی دقیق
  5. تست نمونه
  6. تولید سری

پس از مشخص شدن ماموریت و اهداف یک طراحی اولین فاز طراحی، طراحی مفهومی هست.

گام های طراحی مفهومی

  • طراحی آماری
  • طراحی مدار
  • طراحی زیرسیستم تعیین و کنترل وضعیت
  • طراحی زیرسیستم مخابرات
  • طراحی زیرسیستم تامین انرژی
  • طراحی سازه ماهواره
  • طراحی زیرسیستم تنظیم حرارت
  • طراحی زیرسیستم C&DH
 طراحی آماری

در این طراحی از اطلاعات آماری موارد مشابه که دارای ماموریت یکسان با ماموریت ما هستند استفاده می کنیم.

در طراحی آماری ابتدا با جمع آوری داده ها و دسته بندی ماهواره های ساخته شده، سپس تعریف پارامتر های بی بعد و منحنی بر روی گراف های بدست آمده از داده ها، مشخصات کلی ماهواره مورد نظر بدست می آید.

پردازش داده ها و استخراج پارامتر های طراحی به کمک مفاهیم و روش های آماری صورت می گیرد.

دو نوع اطلاعات از آمارگیری به دست می آید:

  1. کیفی مانند نوع آرایه ها و نوع باتری ها و…
  2. کمی مانند جرم، توان، هزینه و…
انتخاب جامعه آماری

مجموعه را باید انتخاب کرد که یک ویژگی مشخصه مشترک بین اعضای آن باشد مثل ماموریت آن ها یکسان باشد.یک نمونه که با اندازه جامعه متناسب هست به صورت تصادفی انتخاب میکنیم، بعد از انتخاب نمونه باید اطلاعات را دسته بندی کرد و از داده ها نمودار تهیه کرد و آنها را تحلیل کرد.

انواع نمودار های آماری

1-مستطیلی: داده های آماری کمی پیوسته

2-میله ای: متغیرهای گسسته و کیفی

3-دایره ای : متغیر های کیفی و پیوسته

4-چندبر فراوانی: متغیر های کمی پیوسته

گام های طراحی آماری ماهواره

گام 1: دریافت اطلاعات ورودی اولیه

گام 2: انتخاب ماموریت

گام 3: انتخاب کلاس جرمی

گام 4: جمع آوری جامعه آماری

گام 5: استخراج اطلاعات مورد نیاز

دریافت اطلاعات ورودی اولیه

اطلاعات ورودی مورد نیاز بازه جرمی و ماموریت می باشد تا بتوان از آن اطلاعات بعدی را  استخراج کرد.

چهار نوع ماموریت وجود دارد: ماموریت علمی تحقیقاتی، ماموریت ناوبری، ماموریت سنجش از دور، ماموریت مخابراتی

انتخاب ماموریت

با مشخص شدن ماموریت در مرحله قبل برای ماموریت علمی تحقیقاتی باید مشخصات کلاس مداری، ارتفاع و ماموریت اصلی،

برای ماموریت ناوبری باید مشخصات تعداد ماهواره مورد نیاز و دستگاه گیرنده زمینی،

 برای ماموریت سنجش از دور باید مشخصات زمان تکرار رد، عرض تصویر رزولوشن،

برای ماموریت مخابراتی باید مشخصات فرکانس کاری، کاربران، کلاس مداری مشخص شود

انتخاب کلاس جرمی

6 نوع کلاس جرمی وجود دارد ( کلاس پیکو، کلاس نانو، کلاس میکرو، کلاس مینی، کلاس کوچک، کلاس بزرگ) که از آن ها کلاس جرمی ماهواره تعیین می شود.

دسته بندی کلاس ها بر حسب جرم ماهواره به صورت زیر هست:

  • اگر جرم ماهواره کمتر از 1 کیلوگرم باشد ماهواره در کلاس پیکو هست
  • اگر جرم ماهواره از 1 تا 10 کیلوگرم باشد ماهواره در کلاس نانو هست
  • اگر جرم ماهواره از 10 تا 100 کیلوگرم باشد ماهواره در کلاس میکرو هست
  • اگر جرم ماهواره از 100تا 500 کیلوگرم باشد ماهواره در کلاس مینی هست
  • اگر جرم ماهواره از 500تا 1000 کیلوگرم باشد ماهواره در کلاس کوچک هست
  • اگر جرم ماهواره بیشتر از 1000 کیلوگرم باشد ماهواره در کلاس بزرگ هست
جمع آوری جامعه آماری

جمع آوری داده های آماری براساس ماموریت و کلاس تعریف شده می باشد.

 اطلاعات که باید برای هر ماهواره استخراج شود:

  • جرم، توان، هزینه، حجم کل
  • جرم و توان هر زیرسیستم
  • ارتفاع، نوع، کلاس و شیب مدار
  • کلاس و نام پرتابگر 
  • تعداد، محل قرار گیری ایستگاه زمینی و قطر آنتن باید استخراج شود

اطلاعات مورد نیاز ماهواره ها را می توان از مقالات منتشر شده و سایت هایی چون ویکی پدیا، NASA ، skyrocket ،earth.esa.int و n2yo.com می توان به دست آورد.

استخراج اطلاعات مورد نیاز

اطلاعات به دست آماده در مرحله قبل را در اکسل دسته بندی می کنیم و نمودار های زیر را رسم می کنیم و معادلات آن را استخراج می کنیم

  • نمودار هزینه بر حسب وزن کل ماهواره
  • نمودار توان مصرفی برحسب وزن کل ماهواره
  • نمودار حجم برحسب وزن کل ماهواره
  • نمودار وزن زیرسیستم ها بر حسب وزن کل ماهواره
  • نمودار توان مصرفی زیرسیستم ها برحسب توان مصرفی کل ماهواره
  • نمودار هزینه زیرسیستم ها برحسب هزینه کلی ماهواره
  • نمودار میله ای برای پرتابگر ها
  • نمودار دایره ای برای مکان پرتاپ

با توجه به معادلات به دست آمده ازنمودار ها و کلاس جرمی انتخاب شده مشخصات ماهواره خود را به دست می آوریم.

آموزش رسم نمودار

ابتدا باید تموم اطلاعات استخراج شده در اکسل دسته بندی شود و بعد طبق نمودار های گفته شده دو ستون انتخاب شود به عنوان مثال ستون جرم کل با جرم زیرسیستم مخابراتی

طراحی آماری

در نوار زبانه به بخش insert  می رویم در بخش chart نمودار scatter  رو انتخاب می کنیم.

طراحی آماری

نمودار به صورت زیر رسم می شود

طراحی آماری

در design  نمودار  به بخش chart layouts می رویم و در زیر بخش های Quick layout  ، layout 9 رو انتخاب می کنیم.

طراحی آماری

فرمول نمودار به شکل زیر به دست می آید و بعد کلاس جرمی ماهواره خود را در مقدار x می گذاریم جرم زیر سیستم مخابراتی را بدست می آوریم.

طراحی آماری


کوادکوپتر ماویک ایر

کوادکوپتر مویک ایر

کمپانی D JI در سال جدید میلادی (۲۰۱۸) جدیدترین محصول خود را با عنوان کوادکوپتر MAVIC-AIR   (کوادکوپتر مویک ایر)  به صورت رسمی رونمایی کرد.

لازم به ذکر است که مقاله ای که در این قسمت خواهید خواند ، ترجمه کاملی از توضیحات DJI در خصوص  کوادکوپتر مویک ایر می باشد

 که برگرفته از منبع اصلی آن وب سایت دی جی آی میباشد.

کوادکوپتر مویک ایر

جادوی مهندسی و طراحی منحصر بفرد ، کوادکوپتر مویک ایر  شما را به ماجراجویی دعوت خواهد کرد .

این سری جدید محصولات  Dji به عنوان زیر مجموعه های  Mavic به شمار رفته و خصوصیات اصلی آن را به ارث می برد .

این پهپاد فوق العاده قابل حمل و قابل انعطاف ویژگی ها عملکرد بالا و عملکرد پرواز را برای اکتشاف بی حد و حصر فراهم می کند 

که از خصوصیات بارز آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پانورامای ۳۲ مگا پیکسلی
  2. بازوهای تاشو و حمل آسان
  3. مجهز به گیمبال ۳ محوره و دوربین ۴K
  4. مجهز به سنسور سنجش محیطی ۳ محوره
  5. قابلیت ضبط هوشمند (Smart Capture)
  6. تایم پرواز بالا ۲۱ دقیقه
کوادکوپتر مویک ایر

ابعاد کوادکوپتر مویک ایر

ابعاد کوادکوپتر مویک ایر همانند کوادکوپتر اسپارک می باشد و این پرنده از نظر ابعادی ما بین اسپارک و مویک پرو قرار دارد .

 کوادروتور مویک ایر دارای بازوهای تاشو همانند مویک بوده و به آسانی در کف دست جای میگیرد .

 کوادکوپتر مویک ایر دارای ابعاد ۱۸.۴ در ۱۶.۸ در ۶.۴ سانتیمتر می باشد ، که در نوع خود بی نظیر است.

بررسی بدنه و ضربه پذیری بالا!

بدنه کوادکوپتر مویک ایر از پلاستیک بسیار مقاوم پلی کربنات که با الیاف کربن آمیخته شده است شکل گرفته است ،

 که بسیار در برابر ضربات از همتای قبلی خود یعنی کوادروتور SPARK مقاوم تر است .

 همچنین بازوهای تاشوی آن به ما این امکان را میدهد که در هر فضای کوچکی به آسانی آن را قرار دهید.

رنگ بندی فریم کوادکوپتر مویک ایر

رنگ بندی این پرنده فوق العاده توسط دی جی آی در ۳ رنگ قرمز ، مشکی و سفید طراحی شده است 

که در هر ۳ حالت بسیار جذاب و خاص می باشد و مناسب برای مشکل پسندان است.

کوادکوپتر مویک ایر

سیستم تصویر برداری کوادکوپتر مویک ایر ، حماسه ای خلاق در زندگی شما!

بهتر است کمی متفاوت به دوربین و سنسورهای CMOS کوادکوپتر مویک ایر نگاه کنیم ، واقعا جای بحث و گفتگو دارند .

 دوربینی که کمپانی  DJI برای کوادکوپتر مویک ایر در نظر گرفته است یک لنز ۱۲ مگا پیکسلی با کیفیت تصویر برداری ۴K می باشد

 که واقعا بی نظیر است ، و نسبت به کوادکوپتر اسپارک رزولیشن به مراتب بالاتری را خواهد داشت ،

 یکی از قابلیتهای جدیدی که در محصولات پیشین DJI تا کنون موجود نبود خلق تصاویر پانورامای ۳۲ مگا پیکسلی است!

دوربین کوادکوپتر مویک ایر مجهز به یک لنز ۱/۲.۳ اینچی و یک سنسور ۱۲ مگا پیکسلی با فوکوس اپتیکال F/2.8 

و فاصله کانونی ۳۵ میلی متری با و ۲۴ میلیمتری برای خلق تصاویر بسیار با کیفیت می باشد.

خلق تصاویر پانورامای ۳۶۰ درجه با دوربین ۱۲ مگا پیکسلی مویک ایر امکان پذیر است و با تکنولوژی بالایی که دارد

 میتوانید تصاویر پانورامای ۳۲ مگا پیکسلی ایجاد کند.

خلق تصاویر ۳۲ مگاپیکسلی در کوادروتور مویک ایر چگونه امکان پذیر است؟

کوادکوپتر مویک ایر می تواند پانوراماهای افقی ، عمودی و ۱۸۰ درجه را توسط ۲۵ عکس در مدت زمان ۸ ثانیه با هم ادغام کند 

و نتیجه آن یک پانورامای ۳۶۰ درجه با کیفیت ۳۲ مگا پیکسل خواهد شد که توسط سنسور جدید دوربین و CMOS با رزولیشن بالا این امر به آسانی امکان پذیر است.

این تصاویر ویژه و جذاب را میتوانید از دیدگاه عینک DJI-GOGGLES ملاحضه نمایید و هیجان زده شوید ، زیرا هدف کوادکوپتر مویک ایر خلق تصاویر جدید است!

کوادکوپتر مویک ایر

کیفیت ویدئو در  کوادکوپتر مویک ایر

همانطور که کمپانی DJI اضهار نموده است ، کیفیت تصویر در کوادروتور مویک ایر با کیفیت ۴K می باشد .

 کوادکوپتر مویک ایر می تواند دوربین فوق پیشرفته کوادکوپتر مویک ایر میتواند تصاویر را با کیفیت فوق العاده ۴K 

و با نرخ ۳۰ فریم و سرعت ۱۰۰ مگابیت در ثانیه ذخیره نماید تا تصاویر هر ثانیه با کیفیت UHD ضبط شود.

بهره گیری از گیمبال ۳ محوره برای دوربین کوادکوپتر مویک ایر

دوربین کوادکوپتر مویک ایر از یک گیمبال ۳ محوره هوشمند با قابلیت چرخش به ۳ حالت مختلف بهره می برد

 که در هنگام ضبط تصاویر بتواند به بالاترین کیفیت ممکن تصاویر را برای شما خلق نماید.

کوادکوپتر مویک ایر

تصویر برداری در حالت Slow-Motion با کوادکوپتر مویک ایر

یکی از قابلیتهای قابل توجه و مهم در صنعت تصویر برداری به خصوص تصویر برداریهای اکشن ، سینمایی و ورزشی ، 

ثبت تصاویر در حالت Slow-Motion یا آهسته می باشد ، 

 کوادکوپتر مویک ایر به راحتی میتواند تصاویر HD با کیفیت ۱۰۸۰P را با سرعت بسیار بالا ( ۱۲۰ فریم در ثانیه ) ثبت نماید 

و با این ثبت سریع و دقیق خواهد توانست تا جزییات تصویر برداری از سوژه مورد نظر خود را با بیشترین دقت در حالت Slow-Motion مشاهده کنید ،

 و از تمامی ماجراهای با سرعت بالا با دقت تصویر برداری نمایید ، این قابلیت جدید در هیچکدام از محصولات سری قبلی DJI مشاهده نمی شد 

اما با ارائه کوادکوپتر مویک ایر از این قابلیت جدید نیز رونمایی شد تا دریچه ای جدید به سمت دنیای حرفه ای عکاسی و تصویر برداری گشوده شود.

قابلیت تنظیم HDR بسیار دقیق در عکاسی با کوادکوپتر مویک ایر

الگوریتم های جدید HDR  که در سنسور دوربین کوادکوپتر مویک ایر به کار رفته اند به شما کمک می کنند 

تا تنظیمات ظاهری مناسب را برای هر عکس خاص به صورت هوشمندانه به دست آورید،

 در شرایط محیطی مختلف با توجه به میزان روشنایی یا تاریکی موجود در محیط و برای ثبت طبیعی تر تصاویر توسط سنسور HDR هوشمند

 که بر روی دوربین کوادکوپتر مویک ایر نصب شده است میتوانید بیشترین بازدهی و رزولیشن را داشته باشید ، همه چیز به صورت کاملا خودکار انجام می گردد.

حافظه داخلی ۸ گیگابایتی برای کوادکوپتر مویک ایر

در سری قبلی محصولات دی جی آی ، حافظه دستگاه فقط از طریق SLOT کارتهای خارجی قابل تامین بود 

ولی در محصول جدید این کمپانی علاوه بر اینکه میتوانید از کارت حافظه تا ۱۲۸ گیگ استفاده نمایید ، 

یک حافظه داخلی ۸ گیگا بایتی به شما این امکان را می دهد تا تصاویر و ویدئوها را به صورت مستقیم در حافظه مویک ایر ذخیره نمایید که بسیار مورد توجه می باشد.

به عبارتی مویک ایر ساخته شده است تا آن را همیشه برای خلق هر نوع تصاویری همراه داشته باشید!

ظرافت هندسی در طراحی کوادروتور مویک AIR

طراحی آیرودینامیک خاص کوادکوپتر مویک ایر و بازوهای تاشوی آن یکی از خلاقانه ترین طراحی ها برای یک کوادکوپتر مخصوص سلفی به حساب می آید ، 

براکتهای آلیاژ منیزیم که ۷ سنسور مویک ایر را تحت پوشش قرار میدهند علاوه بر استقامت بدنه باعث می شوند

 تا حرارت تولید شده توسط IMU دستگاه به آسانی از قسمت انتهای پرنده خارج شده و شارژ دهی بسیار بیشتری را در اختیار شما قرار خواهند داد.

مویک ایر در حالت بازوی بسته شده همانند یک گوشی تلفن همراه قابل حمل به آسانی در کوله یا جیب شما قرار میگیرد و ظرافت طراحی آن بی نظیر است.

باتری کوادکوپتر مویک ایر  و مدت زمان پرواز

طراحی نسل جدید باتریهای لیتیومی باعث شده است تا کیفیت پرواز در مولتی روتور ها به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند ،

 این امر در طراحی باتری کوادکوپتر مویک ایرنیز وجود داشته است ، یک باتری لیتیومی ۴ سل با ظرفیت ۲۹۷۰ میلی آمپر و ابعادی متناسب 

که به صورت خشابی در محفظه خود قرار گرفته میتواند مدت زمان پرواز معادل ۲۱ دقیقه را برای مویک ایر فراهم آورد ، 

مدت زمانی که برای شارژ باتری کوادکوپتر مویک ایر مورد نیاز است حدود ۴۰ الی ۵۰ دقیقه خواهد بود.

ریموت کنترل کوادکوپتر مویک ایر  با قابلیت انعطاف پذیری

ریموت کنترل کوادکوپتر مویک ایر در مقایسه با ریموت کوادکوپتر مویک پرو و همچنین کوادکوپتر اسپارک از نظر ظاهری شامل تغییرات خاصی نیست 

اما بسیار هوشمندانه طراحی شده است ، قابلیت انعطاف پذیری این ریموت بسیار حائز اهمیت است ،

 به گونه ای که با طراحی ارگونومیک خاص آن به راحتی گوشی موبایل را میتوانید داخل آن قرار داده 

و همچنین استیک های چپ و راست قابلیت جدا سازی دارند تا در حمل و نقل آن دچار مشکل نشوید.

ریموت کنترل کوادکوپتر مویک ایر نیز از باتری قابل شارژ استفاده مینماید و با هر بار شارژ میتوانید حدود ۸-۱۰ پرواز مستمر را با آن تجربه کنید ، 

برد موثر ریموت مویک ایر در حالت FCC یا برد افقی ۴۰۰۰ متر (۴ کیلومتر) می باشد 

و این ریموت میتواند تا ارتفاع ۵۰۰ متر کوادروتور مویک ایر را از سطح زمین ارتفاع دهد ، و میانگین برد عمودی و افقی آن ۳۵۰۰ متر می باشد.

ریموت کنترل کوادکوپتر مویک ایر از کابل و سیستم wifi جهت اتصال به گوشی تلفن همراه یا تبلت بهره میگیرد 

و با انواع گوشیهای هوشمند در سیستم عاملهای آندروید یا ios می توانید با آن کانکت شوید.

این محصول نیز همانند اسپارک یا مویک توسط اپلیکیشن DJI-GO 4 با گوشی تلفن همراه ارتباط برقرار می نماید.

آپشنها و سنسورهای به کار رفته در کوادکوپتر مویک ایر

در این قسمت به معرفی آپشنها و سنسورهای مویک ایر می پردازیم ، 

نکته قابل توجه در این خصوص دقت بالا و سرعت عملکرد بسیار قابل قبول در کوادکوپتر مویک ایر می باشد.

سنسور فالو می  FOLLOW ME  (دنبال کننده سوژه)

در تصویر برداریهای هوایی یکی از مهمترین آپشنها قابلیت دنبال نمودن سوژه به صورت هوشمند می باشد ، 

این قابلیت در کوادکوپتر مویک ایر به صورت دنبال کردن ۱۶ آیتم به صورت همزمان است

 که کوادکوپتر مویک ایر قادر است تا ۲ سوژه به هم نزدیک را به صورت هم زمان ردیابی کرده و آنها را دنبال کند

 این قابلیت که درکوادکوپتر مویک ایر با نام ActiveTrack شناخته می شود قادر است تا ۱۶ موضوع انتخابی را به صورت مستقیم رد یابی کرده 

و با توجه به آنالیز بسیار دقیق خود از مسابقات ورزشی سرعتی نیز تصاویر بسیار جالبی و با کیفیتی را ثبت نماید.

کوادکوپتر مویک ایر

قابلیت Quick Shots در کوادروتور مویک ایر

قابلیت Quick Shots شما را قادر می سازد تا بتوانید در حالتهای مختلف مثل دایره ، بومرنگ ، هلیکس ، سیارک و… دور سوژه حرکت کرده

 و به سرعت بتواند تصاویر خلق شده را ویرایش کرده و شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

قابلیت Smart Capture یا (ضبط هوشمند)

قابلیت Smart Capture در کوادروتور مویک ایر همانند کوادکوپتر اسپارک می باشد ، 

به این صورت که با حرکت دست می توانید فرامین آن را کنترل کرده و به عکاسی و تصویر برداری بپردازید ، 

این قابلیت بیشتر در مورد سلفی های هوایی مورد استفاده قرار می گیرد ، و جزو بهترین آپشنهای کویک ایر می باشد.

قابلیت پرواز و تمرکز روی سوژه توسط TapFly

قابلیت TapFly به شما این امکان را می دهد که بر روی سوژه مورد نظرتان قفل کنید ،

 اگر میخواهید بر روی شات خود تمرکز کنید ، اپلیکیشن DJI-GO-4 به شما اجازه می دهد 

تا هر زمان که روی صفحه دستگاه تلفن همراه خود ضربه بزنید پرواز کنید.

 TapFly در حالت Forward، Backward،  FREE  و Coordinate کار می کند 

و شما می توانید سرعت پرواز را با توجه به نیازهای هوایی خود تنظیم کنید ، 

که یکی از آپشنهای بسیار مورد توجه در طراحی کوادکوپتر مویک ایر است.

سنسورهای به کار رفته در کوادکوپتر مویک ایر

کوادکوپتر مویک ایر دارای سنسورهای حفاظتی پیشرفته و همچنین چشمی هایی جهت آنالیز دقیق موقعیت پروازی کوادکوپتر مویک ایر می باشد ، 

کلیه سنسورهای کوادکوپتر مویک ایر توسط فناوری پیشرفته VIO آنالیز و پردازش می گردند  سیستم حسگر قدرتمند FlightAutonomy 2.0 شامل 

  1. یک دوربین اولیه، دوربین جلو، عقب و پایین، 
  2. سنسور دوگانه، سنسور مادون قرمز پایین، 
  3. تخلیه IMU پایین، انحرافات IMU و گروهی از هسته های محاسباتی است ،

 

اطلاعات اولیه ای که توسط این سنسورها دریافت می گردند آنالیز و پالایش شده 

تا بتوانند سیستم اوتوپایلوت بسیار جامع و دقیقی را در اختیار خلبان قرار دهد 

و بدون هیچ نگرانی بتوانید کوادکوپتر مویک ایر را پرواز دهید و کافیست همه چیز را به خلبان خودکار بسپارید.

کوادکوپتر مویک ایر

سنسور بصری هوشمند VIO در کوادکوپتر مویک ایر

ترکیبی از فناوری VIO و الگوریتم موقعیت یابی جدید که در ساختار کوادکوپترمویک ایر قرار گرفته است باعث می شود

 تا دقت این پرنده در حین پرواز و موقعیت یابی دو برابر سایر دستگاه های DJI باشد، فن آوری VIO سرعت و نگرش پهپاد مویک ایر را در زمان واقعی محاسبه می کند

 و آن را تعیین می کند و اندازه گیری های نوری دوربین دوگانه را در حالی که در حال حرکت یا پرواز در هر سرعت می باشد، محاسبه می کند. 

محدوده عملکرد سیستم موقعیت یاب اکنون ۰.۵ تا ۳۰ متر است. با تکنولوژی VIO جدید ، کوادروتور Mavic Air دقیق تر به محل پرواز اولیه بر خواهد گشت 

و به محیط پیچیده تر با حرکت های کنترل بیشتر بسیار سریع واکنش نشان می دهد.

سنسور ساخت نقشه به صورت سه بعدی

کوادکوپتر مویک ایر دارای یک حسگر پیشرفته و دقیق جهت پردازش محیط به صورت سه بعدی می باشد ، 

این مولتی روتور با ۷ دوربینی که به صورت حسگر چشمی در ساختار بدنه آن قرار دارد اطلاعات محیط را پردازش کرده 

و در اختیار سنسورهای IMU قرار میدهد و توسط حسگر مادون قرمز فوق پیشرفته خود می تواند نقشه محیطی که در آن قرار دارد را به صورت ۳ بعدی اسکن نماید 

که به طور قابل توجهی باعث بهبود ایمنی کلی پرواز می شود ، و همه این فناوریهای جدید در DRONE پیشرفته DJI قرار گرفته است.

کوادکوپتر مویک ایر

سنسور جدید جلوگیری از برخورد با موانع (APAS)

سنسور خلبان هوشمند (APAS) نتیجه تحقیقات گسترده DJI در محاسبه مسیر پرواز است ،

 که مدتها بر روی مکانیزم عملکرد آن کار کرده است و نتیجه آن را در ساختار مویک ایر به کار برده است 

کاربران می توانند پرواز به سمت جلو و عقب و طرفین را ادامه دهند 

و APAS یک مسیر پرواز مناسب را برای جلوگیری از برخورد پرنده با موانع به طور خودکار برنامه ریزی می کند ،

 پس میتوانید بدون ترس و نگرانی از برخورد کوادکوپتر مویک ایر با موانع به راحتی با آن پرواز کرده و همه چیز را به سیستم اتوپایلوت بسپارید.

سیستم بارگیری چندگانه و جلوگیری از منحرف شدن پرواز یا multiple Redundancies

علاوه بر IMU های دوگانه که باعث ارزیابی دقیق پروازی می گردند ، 

سیستم خلبان خودکار کوادکوپتر مویک ایر یا (FlightAutonomy 2.0) دارای ماژول های بیشتری برای افزایش سطح ایمنی Mavic Air می باشد 

و به این ماژولهای پیشرفته مجهز شده است .

 سنسور Compass Vision به سیستم ناوبری جهت ارزیابی دقیق پرواز کمک می کند زمانی که قطب نما تداخل انحرافی را ثبت نماید ،

 و زمانی که یک جهت از سیستم های حرکت به سمت جلو، پایین در حال عملکرد باشد 

 سیستم دید عقب به درستی عمل کرده و پهپاد همچنان به موقعیت پروازی خود ادامه می دهد. 

دو مجموعه الگوریتم های خلبان خودکار که بر اساس سنسور IMU و سیستم  multiple Redundancies عمل می کند باعث میشود 

تا پروازی ایمن و با پایداری بسیار بالایی را تجربه کنید، و هنگامی که یک خطای به یک مجموعه از الگوریتم ها رخ می دهد، 

پهپاد مویک ایر به طور یکنواخت به سمت دیگر حرکت می کند تا عملکرد نرمال را از سر بگیرد.

بازگشت به خانه امن تر با سیستم More Reliable Return to Home یا RTH

بازگشت به خانه کوادکوپتر مویک ایر توسط GPS انجام می پذیرد اما سیستم ناوبری این کوادکوپتر با سایر محصولات دی جی آی کمی متفاوت تر شده است ،

کوادکوپتر مویک ایر در ساختار خود از سیستم RTH بهره می برد ، بدن منظور که اگر در حین پرواز سیگنال ارتباطی ریموت با کواد قطع شود 

و یا به هر دلیلی شما دستور بازگشت به خانه را صادر نمایید ،

 با توجه به فناوری More Reliable Return to Home سعی نموده کوتاه ترین مسیر ممکن را که بتواند در کوتاه ترین زمان به نقطه آغاز پرواز برسد طی نماید ،

 در این میان اگر مانعی بر سره راه باشد با توجه به سنسورها و چشمی های هوشمند خود به خوبی موانع را رد کرده و به HOME باز می گردد ، 

هنگامی که کوادکوپتر مویک ایر یک مانع را شناسایی کند، یک مسیر مناسب را برای برآوردن آن با توجه به ارتفاع آن انتخاب می نماید، 

این پرنده در هنگام لندینگ هم بسیار هوشمند عمل میکند و در هنگام فرود از نقاط مختلفی که برای فرود وجود دارد 

اسکن تهیه کرده تا به موانع و افراد برخورد نکند ، اگر در حین فرود تشخیص دهد که سطوحی از مایعات در محل فرود قرار دارد ، 

همانند دریاچه ، دریا ، رودخانه و … به خلبان هشدار میدهد و تا زمان تایید دستور فرود مابین زمین و آسمان شناور باقی خواهد ماند.

جمع بندی بررسی کوادکوپتر مویک ایر  MAVIC AIR

همانطور که در این مقاله اشاره شد کوادکوپتر  مویک ایر یک مولتی روتور کاملا هوشمند یا اسمارت با قابلیتهای بسیار بالا و دوربین با کیفیت ۴K می باشد ،

 بررسی دوربین کوادکوپتر  مویک ایر به صورت تخصصی انجام شده است

و قابلیتهای فراوان آن مطمئنا مویک ایر را تبدیل به یک پهپاد هوشمند و قدرتمند خواهد نمود.


کوادکوپتر مویک ایر


کوادکوپتر ماتریس

ماتریس ۲۰۰

در کوادکوپتر ماتریس ۲۰۰ از موتورهایی با عملکرد فوق العاده بالا استفاده شده است 

که در کنار پروانه های ۱۷ اینچی به خوبی می توانند ثبات پرواز را در شرایط جوی سخت و باد های قوی تضمین نمایند .

سیستم جدید برق رسانی این هلی شات نیز دارای دو عدد باتری مجزا است که در طول پرواز در دمای زیر صفر به صورت خودکار گرم می شوند .

علاوه بر آن طراحی عایق بندی شده بدنه Matrice 200 باعث می شود 

این کوادروتور در برابر شرایط جوی سخت و همچنین نفوذ آب مقاومت بالایی از خود نشان دهد .

 بنابراین می توان گفت ماتریس ۲۰۰ کوادروتوری ایده آل برای تجربه پرواز در محیط های گوناگون با شرایط جوی متفاوت است .

کوادکوپتر ماتریس
  • محدوده عملیاتی ۷ کیلومتری
  • حداکثر زمان پرواز ۳۸ دقیقه ای
  • عایق بندی بر اساس استاندارد IP43
  • حداکثر ظرفیت بارگیری ۲ کیلوگرم

Matrice 200 مجهز به حالت های هوشمندانه پرواز

ActiveTrack

در صورت فعال کردن این حالت بر روی Matrice 200 پرواز هایی فوق العاده ساده و آسان رقم خواهد خورد

 تا شما بتوانید سوژه های متحرک را در مرکز تصویر نگه دارید و در نتیجه حتی جزیی ترین اطلاعات را ثبت نمایید .

جالب است بدانید حالت ActiveTrack در فعالیت های امدادی نیز مورد استفاده قرار می گیرد ،

 به طوری که با ردیابی افراد گم شده می تواند موقعیت مکانی آن ها را در اختیار تیم نجات قرار دهد .

Point of Interest

در این حالت ماتریس ۲۰۰ در مسیری دایره ای شکل پیرامون سوژه مورد نظر به چرخش در خواهد آمد 

تا شما بتوانید تمرکز خود را به تصویر برداری اختصاص دهید و اطلاعات مورد نیاز برای بازرسی های دقیق را به دست آورید .

 لازم به ذکر است که حالت Point of Interest با دوربین های Zenmuse X4S و Zenmuse X5S نیز سازگار است .

کوادکوپتر ماتریس

دوری از موانع

پهپاد ماتریس ۲۰۰ برای رقم زدن پرواز های خودکار از یک سیستم قدرتمند به نام FlightAutonomy استفاده می کند .

 این سیستم با کمک سنسور های تعبیه شده در قسمت های جلویی ، پایینی و بالایی ماتریس ۲۰۰ می تواند موانع گوناگون را شناسایی نموده 

و از برخورد با آن ها جلوگیری کند .

 علاوه بر آن سیستم FlightAutonomy امکان پرواز دقیق در حالت شناور را فراهم می کند 

تا شما بتوانید با اعتماد به نفس بیشتری ماتریس ۲۰۰ را به پرواز در آورید .

  1. سنسور های مادون قرمز بالایی

  2. سنسور های بصری روبرویی

  3. سنسور های بصری و اولتراسونیک پایینی

  4. کنترل کننده های قدرتمند

کوادکوپتر ماتریس

سازگار با اپلیکیشن ها

با استفاده از اپلیکیشن هایی همچون DJI GO 4 ، DJI Pilot و یا DJI GS Pro به راحتی می توانید کوادروتور ماتریس ۲۰۰

 و سایر مدل های این سری را سفارشی سازی و کنترل نمایید . DJI Pilot یک اپلیکیشن اندرویدی مخصوص کاربران ویژه است ، 

و DJI GS Pro نیز به منظور برنامه ریزی پرواز در سیستم عامل iOS طراحی شده است .

انتقال تصویر

DJI Matrice 200 به پیشرفته ترین سیستم انتقال اطلاعات شرکت DJI یعنی Lightbridge مجهز هستند. 

این سیستم قادر است پیام های کنترلی و ویدیو های زنده را با کمترین میزان تاخیر ارسال و یا دریافت نماید .

DJI AIRSENSE

کوادروتور ماتریس ۲۰۰ به یک گیرنده ADS-B داخلی مجهز است .

 این گیرنده اطلاعات مربوط به هواپیما های بزرگ تر حاضر در محل را به صورت زنده در اختیار خلبان کوادروتور قرار می دهد

 تا امنیت حریم هوایی افزایش پیدا کند ، و در ادامه ماتریس ۲۰۰ بتواند پروازی امن و بی خطر را پشت سر بگذارد .

کوادکوپتر ماتریس
  • باتری های قابل اطمینان 

  • خلبانان می توانند از باتری های باریک مدل TB50 استفاده کنند تا قابل حمل بودن ماتریس ۲۰۰ بیش از پیش نمایان شود .
  •  در غیر این صورت باتری های مدل TB55 می توانند انتخاب مناسبی باشند ، 
  • چرا که به خوبی می توانند از ساختار هایی با گیمبال دوگانه پشتیبانی کنند و مدت زمان پرواز را افزایش دهند .
  • باتری های دو قلو برای افزایش اطمینان
  • محفظه هایی با قابلیت گرم کردن خودکار برای پرواز در دمای زیر صفر درجه
کوادکوپتر ماتریس

همیشه آماده پرواز

تنها یک لحظه کافیست تا کوادروتور ماتریس ۲۰۰ کاملا جمع و آماده انتقال شود .

جالب اینجاست که فرایند آماده سازی و باز شدن نیز با همین سرعت صورت می پذیرد .

 لازم است بدانید که در طول جمع شدن ، جایگاه نصب گیمبال و بازو های کوادروتور همچنان به بدنه اصلی متصل می مانند، 

بنابراین شما در عرض چند دقیقه آماده پرواز خواهید بود .

وزن و ابعاد کوادروتور Matrice 200 : 236x220x716 میلی متر | ۳٫۸ کیلوگرم

کوادکوپتر ماتریس

بازرسی دکل های برقی

با استفاده از کوادروتور ماتریس ۲۰۰ به راحتی می توانید شبکه ها و دکل های برقی موجود در مناطق دور افتاده را مورد بازرسی قرار دهید .

ماتریس ۲۰۰ کوادروتوری فوق العاده مطمئن با دقت بهبود یافته است 

که در صورت استفاده از آن بازرسان می توانند شبکه های گسترده و دکل های برقی را تحت نظر بگیرند ، 

و با غلبه بر شرایط محیطی نا مساعد به جزییات بی نظیری دست پیدا کنند .

راه حل پیشنهادی (راهکار مناسب) : کوادروتور Matrice 200 + دوربین Zenmuse Z30 + دوربین Zenmuse XT

عملیات جستجو و نجات

با استفاده از هلی شات ماتریس ۲۰۰ به سرعت وارد عمل شوید ، موقعیت مکانی افراد گمشده را پیدا کنید ،

 و نقشه های سنجیده تری برای عملیات های نجات مطرح نمایید .

کوادروتور های سری ماتریس ۲۰۰ به دوربین هایی با قابلیت زوم هوایی و دید حرارتی مجهز شده اند ، 

بنابراین متخصصین تیم نجات می توانند با سرعت هر چه بیشتر افراد مفقود شده در مناطق دور افتاده را پیدا کنند

 و امن ترین راه ممکن را برای رسیدن به آن ها تعیین نمایند .
راه حل پیشنهادی : کوادروتور Matrice 200  + دوربین Zenmuse Z30 + دوربین Zenmuse XT

بازرسی توربین ها

با استفاده از ماتریس ۲۰۰ می توانید مراحل سرکشی به انواع توربین های بادی را آسان تر از همیشه تجربه کنید .

ثبات پرواز کوادروتور های سری ماتریس ۲۰۰ در باد های سریع ، و همچنین گیمبال نصب شده در قسمت بالایی آن ها به بازرسان توربین های بادی کمک می کند 

تا تمام بخش ها و پروانه های توربین را مورد بررسی قرار دهند ، و حتی آسیب هایی در اندازه های میلی متری را شناسایی کنند .

بازرسی قسمت های عمودی با استفاده از گیمبال بالایی

راه حل پیشنهادی : کوادروتور Matrice 200  + دوربین Zenmuse Z30

بازرسی پل ها

شما می توانید بازرسی پل ها و سایر سازه های پیچیده را با استفاده از کوادروتور ماتریس ۲۰۰ و دوربین نصب شده در قسمت بالایی آن انجام دهید .

بازرسی پل

با استفاده از گیمبال نصب شده در قسمت بالایی کوادروتور ماتریس ۲۰۰ ، خلبانان می توانند پل ها را با دقت کامل مورد بررسی قرار دهند .
این کار اطلاعات کافی را در اختیار تیم مهندسی قرار می دهد تا آن ها بتوانند مراحل بازسازی و نگهداری پل را برنامه ریزی کنند .
چنین راهکاری می تواند امنیت اجتماعی را افزایش دهد و هزینه های مربوطه را به حداقل برساند .
بازرسی قسمت های عمودی با استفاده از گیمبال بالایی
راه حل پیشنهادی : کوادروتور Matrice 200 + دوربین Zenmuse Z30

کشاورزی دقیق

با تلفیق دوربین اصلی و دوربین های چند منظوره می توانید کوادروتور ماتریس ۲۰۰ را در مصارف کشاورزی به کار بگیرید 

و محصولات آماده برداشت را با سرعت بیشتر شناسایی کنید .

راه حل پیشنهادی : Matrice 200 + دوربین Zenmuse X4S + دوربین Zenmuse XT

بازرسی پنل های خورشیدی

با کمک کوادروتور ماتریس ۲۰۰ و تصاویر حرارتی تهیه شده توسط آن می توانید پنل های خورشیدی را مورد بررسی قرار دهید و نقاط معیوب را شناسایی نمایید .
راه حل پیشنهادی : Matrice 200 + دوربین Zenmuse X4S + دوربین Zenmuse XT

آتش نشانی

با استفاده از دوربین های بصری و حرارتی نصب شده روی ماتریس ۲۰۰ می توانید نمای کاملی از یک موقعیت خطرناک دریافت کنید .
راه حل پیشنهادی : کوادروتور ماتریس مدل ۲۰۰ + دوربین Zenmuse Z30 + دوربین Zenmuse XT

بازرسی دکل های مخابراتی

اگر در بازرسی های متداول از کوادروتور های سری ماتریس استفاده کنید ، می توانید آسیب های میلی متری را به سرعت تشخیص دهید .
راه حل پیشنهادی : کوادروتور ماتریس ۲۰۰ RTK + دوربین Zenmuse Z30 + دوربین Zenmuse X4S

تهیه نقشه از سایت های ساختمانی

با استفاده از کوادروتور ماتریس ۲۰۰ می توانید در کمترین زمان ممکن اطلاعات لازم را به دست آورید و نقشه های دقیق سه بعدی تهیه کنید، به این ترتیب میزان پیشرفت ساخت و ساز به راحتی مشخص می شود .
راه حل پیشنهادی : کوادروتور ماتریس ۲۰۰ RTK + دوربین Zenmuse X4S

بازرسی سکو های نفتی

پهپاد ماتریس ۲۰۰ به شما کمک می کند تا از راه دور سکو های نفتی را مورد بازرسی قرار دهید و از امنیت کامل آن ها اطمینان حاصل کنید.
راه حل پیشنهادی : کوادروتور ماتریس ۲۰۰ RTK  + دوربین Zenmuse X4S

هلی شات Matrice 200

از امکانات منحصر به فرد ماتریس ۲۰۰ می توان به مواردی همچون : دوربین FPV ( دید اول شخص ) ، 

سیستم باتری دوگانه ، سیستم پرواز خودکار FlightAutonomy، تنظیمات پیکربندی چند منظوره ،

 پشتیباتی از پورت های یونیورسال ، گیمبال تک پایینی ، گیمبال تک بالایی و گیمال دوگانه پایینی اشاره داشت .

کوادکوپتر ماتریس
  • DJI FLIGHTHUB

      عملیات های هوایی خود را با ماتریس ۲۰۰ از راه دور زیر نظر بگیرید تا امکان بازرسی های زنده برای شما فراهم شود و بتوانید ناوگان هوایی خود را مدیریت کنید .

SDK داخلی

یک کامپیوتر داخلی در کوادروتور Matrice 200 و سایر مدل های این سری تعبیه شده است که وظیفه آنالیز اطلاعات به دست آمده در طول پرواز کوادکوپتر ، و یا اتصال سنسور های دستگاه سوم نظیر اسکنر LiDAR را بر عهده دارد .

SDK موبایلی

با استفاده از پهپاد ماتریس ۲۰۰ اپلیکیشن های موبایلی شخصی خود را توسعه دهید تا برنامه ریزی پرواز میسر شود

 و جمع آوری اطلاعات جاری به امری ساده تر، سریع تر و تکرار پذیر تبدیل شود .


کالیبره نمودن کوادکوپتر

نحوه کالیبره نمودن کواد کوپتر

اگر شما هم یکی از علاقه مندان به  کواد کوپتر هستید ،

حتما اصطلاح کالیبراسیون پرنده را کم و بیش شنیده اید ،

همانطور که میدانید یکی از موارد مهم و اولیه قبل از پرواز

یک کوادروتور کالیبره کرده آن میباشد. با ما همراه باشید

تا با مفهوم و نحوه کالیبره مولتی روتور آشنا شوید.

کالیبره

کالیبره چیست؟

کالیبره ، به معنای کنترل صحت و توازن پارامترهای یک دستگاه الکتریکی است

که دارای مدار اندازه گیری و محاسباتی میباشد.

مولتی روتورها نوعی وسیله الکتریکی با توان اندازه گیری ماتریسی،

برای به پرواز در آمدن و حرکت در فضا هستند ،

از این رو نیاز به کنترل صحت و ایجاد توازن و تعادل سیستم مداری روتورها ،

با توجه به موقعیت فعلی خود و تطبیق با قطب نمای زمین را دارا می باشند .

بنابراین برای اولین بار و قبل از شروع به پرواز پرنده،

بایستی اقدام به کالیبره کردن دستگاه نمود.

پرداخت هزینه های سنگین برای تعمیر وسایل الکترونیکی، آخرین راه است

افراد زیادی بدون تحقیق و بررسی ایراد و

مشکلات دستگاه (هر دستگاهی، به طور مثال موبایل، کامپیوتر،

لپ تاپ، دوربین، هلی شات و غیره) به تعمیرگاه مراجعه می کنند

و در نهایت بعد از پرداخت هزینه بسیاری زیادی مشکل دستگاه را حل می کنند.

هلی شات

هلی شات هم از دسته محصولاتی است که اگر دچار مشکل شود،

باید در اولین فرصت برای تعمیر آن اقدام کنید

زیرا ممکن است یک مسئله و مشکل کوچک در نهایت آسیب های جدی تری را وارد کند.

کالیبره

تریم کردن یا همان کالیبره کردن هلی شات،

اولین راه حل برای پیشگری از مشکلات جدی و

تنظیم کردن عملکرد هلی شات است.

حال اگر بخواهیم در مورد مفهم تریم یا کالیبره صحبت کنیم

باید بگوییم که در اصل شما طی یک فرآیند تعادل و

توازن کواد کوپتر را بررسی و تنظیم می کنید. این فرآیند همان کالیبره کردن است.

کالیبره

چطور متوجه شویم که هلی شات به کالیبره کردن نیاز دارد؟

خیلی وقت ها بدون اینکه خودتان سعی کنید مشکل را متوجه شوید،

عملکرد غیر طبیعی هلی شات شما را از وجود یک مشکل آگاه می سازد.

معمولا تا مدت ها بعد از خرید هلی شات، مشکلی در نحوه پرواز به وجود نمی آید

اما بعد از مدتی به دلایل مختلف که از مهم ترین آن ها

می توان به مراقبت کردن اشاره کرد،

دستگاه عملکرد صحیح را از دست می دهد.

اصلی ترین دلیلی که باعث می شود تا هلی شات را کالیبره کنید

این است که زمان پرواز، پرنده به صورت مستقیم حرکت نمی کند

و مدام در حال کشش به یک سمت دیگر است.

در نهایت برای حل چنین مشکلاتی باید کوادکوپتر را به تنظیمات اولیه بازگردانید.

کالیبره کردن هلی شات کار خیلی سختی نیست

فقط باید به نکات مرتبط با آن توجه داشته باشید و مراحل را به ترتیب طی کنید.

کالیبره

کالیبره نمودن کواد کوپتر!

کالیبره نمودن کواد کوپتر بسیار ساده میباشد و

میتوان در کمتر از ۱ دقیقه ، کالیبراسیون یک کوادکوپتر را انجام داد.

پیش از هر اقدامی ، زمانی که برای اولین بار از یک کوادروتور میخواهیم استفاده کنیم

در ابتدا باید باتری دستگاه را به طور کامل شارژ کرده

و سپس دستگاه و ریموت کنترل کواد کوپتر را باهم ست نمایید.

در اینجا به صورت مختصر اشاره ای به نحوه چگونگی

ست کردن رادیو کنترل و کوادرورتور میپردازیم.

کالیبره

ست کردن ریموت کنترل و کواد جهت کالیبره

اولین قدم برای کالیبره نمودن کواد کوپتر این است

که پس از روشن کردن ریموت کنترل و پرنده ،

کواد و رادیو کنترل آن به هم متصل و توسط هم شناسایی شوند،

تا بتوان به راحتی کنترل پرنده را توسط ریموت در دست گرفت.

یکی از نکات مهمی که در ابتدا باید در نظر گرفت قرار دادن مولتی روتور

و ریموت بر روی یک سطح کاملا صاف و ترجیحا بر روی زمین میباشد

چرا که این امر برای کالیبره کردن بسیار حائز اهمیت است.

در ابتدا با روشن شدن دستگاه و ریموت مشاهده مینمایید

که هر دو دارای چراغهای چشک زن می باشند،

برای ست کردن ریموت و پرنده بایستی اهرم گاز یا تراتل

که بر روی ریموت کنترل و معمولا در سمت چپ قرار دارد ،

یک بار کاملا به سمت بالا و بلافاصله کاملا به سمت پایین حرکت دهید،

با این کار متوجه خواهید شد که چراغهای چشمک زن پرنده

و ریموت کنترل ، به صورت ثابت در آمده

و هم چنین در اکثر کواد کوپترها هنگام ست شدن،

بوق کوتاهی نیز به معنای تصدیق متصل شدن ریموت و پرنده به صدا در می آید.

اکنون پس از ثابت شدن چراغها و شنیدن بوق کوتاه و

اطمینان از ست شدن ریموت کنترل با مولتی روتر،

میتوان به سراغ کالیبره کردن پرنده برویم.

کالیبره

چطور هلی شات را کالیبره کنیم؟

اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است

که بیشتر هلی شات ها بعد از مدتی نیاز به کالیبره کردن دارند.

حتی اگر یک کوادکوپتر حرفه ای هم داشته باشید،

بعد از چندین پرواز باید فرآیند کالیبره را آغاز کنید.

پس دیدگاه خیلی منفی به این راهکار نداشته باشید

و تمرکزتان را روی نحوه ی اجرای آن قرار دهید.

کالیبره

 مراحل کالیبره کردن هلی شات به شکل زیر است:

۱- در مرحله اول دستگاه مولتی روتور و همچنین ریموت
را روی یک سطح کاملا صاف (تاجای امکان زمین) قرار دهید.

۲- بعد از روشن کردن دستگاه و ریموت،
چراغ های چشمک زن هر دو روشن می شود.

۳- در مرحله سوم باید ریموت و دستگاه را باهم ست کنید.
برای اتین کار اهرم گاز یا همان تراتل را تا انتها به سمت بالا ببرید
و بلافاصله بر خلاف جهت، اهرم را تا انتها به سمت پایین ببرید.

بعد از این کار، چراغ های چشمک زن ریموت و کنترل به نور ثابت تغییر حالت می دهند.
(توجه داشته باشید در برخی از کوادکوپتر ها بعد از ست شدن
ریموت و دستگاه یک بوق نیز شنیده می شود
که به معنی کانکت شدن ریموت و دستگاه است.)

کالیبره

آیا روش کالیبره کردن در همه هلی شات ها یکسان است؟

تقریبا ۹۰ درصد هلی شات ها با همین روش کالیبره می شوند.

شاید تفاوت جزئی بین آن ها وجود داشته باشد.

به طور مثال:

زمان کالیبره کردن برخی از کوادکوپتر ها باید اهرم آن را به راست

و سپس پایین هدایت کنید. در صورتی که در بیشتر

کوادکوپتر ها باید اهرم ابتدا به سمت بالا سپس به سمت پایین هدایت شود.

البته برخی از نکات زمان کالیبره کردن برای تمام هلی شات ها یکسان است.

به طور مثال :
هر مدل کوادکوپتری داشته باشید، از انواع حرفه ای مانند :کوادکوپتر dji گرفته
تا ساده ترین کوادکوپتر ها برای کالیبره شدن باید روی یک سطح کاملا صاف قرار بگیرند.

کالیبره

چه زمان هایی کالیبره کردن روش مناسبی برای حل مشکل نیست؟

گاهی اوقات مشکلاتی که برای دستگاه پیش می آید با کالیبره حل نمی شود.

در چنین شرایطی باید به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید.

با توجه به اینکه مشکلات متفاوتی برای کوادکوپتر ها پیش می آید،

ممکن است در مواقعی نیاز به تعویض برخی از قطعات کوادکوپتر باشد.

اما به هر حال بهتر است در صورتی که مشکلاتی را در روند کار هلی شات احساس کردید،

ابتدا یک بار فرآیند کالیبره را انجام دهید.

سپس در صورتی که به نتیجه مطلوب نرسیدید، دستگاه خود را به تعمیرکار نشان دهید.

توصیه می شود برای تعمیر کوادکوپتر ها،

حتما از لوازم یدک باکیفیت استفاده شود.

از آنجایی که دستگاه یک بار دچار مشکل شده است،

اگر بار دیگر به دلیل استفاده از تجهیزات بی کیفیت دچار آسیب شود،

عملکرد آن به شکل چشمگیری دچار ضعف خواهد شد.

اگر قصد خرید هلی شات یا هواپیما های تفریحی را دارید

می توانید نگاهی به محصولات  فروشگاه  فونیکس بیاندازید.


کالیبره